Skyfall och frukost

Åkte iväg på en liten rundtur. Först blev det Granngården och bambustrumpor, men inga blommor. Sedan åkte jag till Glada hästen. Ingen bra rea, men det blev nyponpulver och en ny himalayasaltsten. Om man sa "Borta bra men hemma bäst" i kassan fick man dessutom 20% rabatt på en vara, inte så tokigt ändå. Han i kassan frågade om jag brukade äta nyponen med fil till frukost, men jag sa att hästen får det nog med något annat. Tydligen är det vanligare att människor köper det till sig själva. Tog en sväng på Plantagen men hittade inget där. På vägen hem öppnade sig himlan och ut kom en riktigt monsunregn. Jag sprang från bilen allt var jag kunde, men dränkt blev jag ändå. Kvinnorna som stod innan för porten fnissade lite åt mig, men sånt får man väl ta.

Mikaela ville ha tips på bra krukväxter/blommor eftersom hennes har dött, så jag ska göra ett litet inlägg med det. Fast bara vad jag tycker är hållbara växter, behöver ju inte vara så för alla.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Har faktiskt en kvar som jag ska försöka få lite liv i...

2012-06-11 @ 22:50:10 / URL: http://svippostina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0