Söndagkväll

Det ekar lite här just nu, men jag ska försöka få lite ordning på det hela igen. Vi har varit borta måndag och tisdag och i söndagskväll hann jag inte skriva något efter att jag kom hem från stallet.

Jag tog med kameran till stallet i söndags och fotade Guffi och Serstök i väntan på Helen och Frida. Riktigt mysigt var det i eftermiddagsolen och fint ljus, så bilder ska jag bjuda på sen. Att gå in i stallet var lite läskigt tyckte Guffi men tillslut så gick det och han verkade trivas bra i sin box. Jag måste nog köpa spån till honom också, ska se om de andra ska köpa också så kan vi göra det tillsammans. Kanske blir billigare då, vad vet jag. När han ändå bara står inne när man gör iordning honom är det ingen brådska tycker jag. Och det var lätt att bara sopa bort håret han släppte nu, han har äntligen insett att det kanske är dags att börja. Vi gick en promenad i skogen, Serstök var pigg och Guffi hängde på i rask fart. Han såg riktigt glad ut över att få komma ut i skogen och lufsa runt, han har nog saknat det lika mycket som jag. När vi sen skulle in i stallet igen var han lika motsträvig. Frida höll i honom så gick jag och gjorde iordning maten, då kunde han gå in. Man får ju muta dom lite ibland. Det var en mysig kväll i stallet med lite motion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0