Torsdag

Det blev en kväll i stallet igen, men först hoppade jag upp på cykeln och cyklade nästan 1 mil hem till familjen som äger Serstök. Hästarna står hemme hos Helenes mamma och pappa om någon blir förvirrad. Det gick ganska fort, 40 minuter ungefär, men lite jobbigt med hostan blev det. Skönt att få åka bil sista biten iallafall.

Det blev ingen tur i skogen idag. Frida ville inte rida ut första gången hon red efter att Serstök kommit hem, så vi höll oss på planen på baksidan av stallet och på grusvägen. Det var ganska blött där så blev mycket skritt. Böjde och flyttade mycket så han skulle mjukna upp lite. Han hade lugnat ner sig sedan igår och det gick riktigt bra. Tog det ganska lugnt och tog det lugnt. Försökte mig på lite tölt där också, men det gick inga bra när det var så blött och tungt. Så vi fortsatte ut på grusvägen och då bara flöt han fram. Även om han inte orkar jättemycket än så är det så skönt att han faktiskt tar tölten så lätt utan bråk. Blev fram och tillbaka några gånger och sista tog vi en liten galopp som han själv valde och avslutade med lite trav.

Han såg nöjd ut och det var jag med. In i stallet var det inga problem att gå idag. Han fick stå i sin box och äta och skötte sig, stod och tittade på oss andra. Så bara han får vänja sig att gå in där själv blir det nog bra. Vi pratade om att göra om lite och sätta upp en till uppbindningsplats i stallet så man kan ställa upp två hästar samtidigt. Och Guffi slipper stå med huvuder 10cm från en bjälke i taket, för då slår han nog huvudet snart om han är på sånt humör någon dag. I helgen ska vi också fixa med spån och halm i boxarna, så det blir nog också bra.

Nu ska jag fortsätta titta på Biggest Loser och äta chips, det är väl så man ska göra?


Kommentarer
Postat av: Linda

Haha Biggest loser och chips, låter som mig ;)



Sv: Ja men på kurser och sånt blir det ju alltid lite mer ridning, man måste ju liksom passa på när man väl har tränare till hands, det är ju såå kul med clinicar, åååh saknar.

2012-03-29 @ 22:38:12 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Ja hon kan busa till ibland och jag är glad att det inte blir såna där språng i ridningen:P



Guffi är mogen ^^

2012-03-29 @ 22:45:45 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Evelina

SV: Inget kul inte. Men det viktigaste är ju att han klarar sig åtminstone ♥

2012-03-30 @ 07:58:28 / URL: http://fyrbentaspringare.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Vad långt har du om du cyklar hela vägen?

Jag är sjukt impad av att du cyklat hela vinter:).

2012-03-30 @ 19:47:25 / URL: http://svippostina.blogg.se/
Postat av: Greta

Så fina bilder.

2012-03-31 @ 08:37:51 / URL: http://torparfru.blogspot.se
Postat av: Jenny

Vad duktig du är som cyklar så långt! Jag hade nog legat medvetslös i diket efter halva biten, jag har verkligen urdålig kondis :p



SV: Älgar kan vara riktigt jobbiga, vi har rätt mycket runtom stallet och vissa hästar är ju livrädda för dem. Rósa och jag har inte stött på någon hittills dock så jag vet inte hur hon skulle reagera.



Jag håller med dig om att islandshästar är av helt perfekt storlek, jag vill verkligen inte rida något större, höjdrädd som jag är!



Sådant är väldigt jobbigt, jag saknar också en kurslitteratur just nu, så jag ligger också efter och det är väldigt stressande :/



Ja, antinge cremello eller perlino. Cremello har dubbla isabellanlag och perlino har dubbla gulbrunanlag, om jag inte missminner mig, men jag har svårt att se skillnaden på de två färgerna. Cremello tenderar att vara mer gulaktig medan perlino ska vara lite mer åt rosahållet.

2012-03-31 @ 21:58:44 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0