Äntligen!

Äntligen! Äntligen! Äntligen!
Idag kom vi igenom skogen!

Åkte ut vid 11 och kom hem för bara en lite stund sedan. Är riktigt trött i kroppen efter en lång dag i stallet, även om vi varken red eller motionerade på annat vettigt sätt. Men motion fick vi i skogen.

Vi började med att gå runt sommarhagen och kolla tråden och klippa grenar. Guffi coh Serstök stod på andra sidan och stirrade på oss. Sedan tog vi in dom och snyggade till dom lite och tog av munderingen innan vi släppte ut dom. Guffi gick raka vägen längst ner i hörnet på andra sidan och Serstök kommer springandes efter. Jag glömde dock min kamera, men Frida hade med sin så vi fotade med den. Fick jaga dom lite så det skulle hända något, så bilder kommer men jag vet bara inte än. Sedan blev det korvgrillning och då försvann all värme, satt och frös där en stund men mätta blev vi.

Sedan åkte vi allihopa, jag, Frida, Helen och Gustav runt till andra sidan och hem till en kvinna som hade två nordsvenskar och tidigare haft dom i deras stall innan de byggde eget. Hon visade oss var vi skulle gå och det var helt fantastiskt bra. Dock var det två diken ivägen så vi fick göra en egen stig, men det gick bra och helt plöstligt var vi ute på våran vanliga stig. Vi hade aldrig hittat det där själva, men nu är vi igenom! På andra sidan finns massor men grusvägar, skog och ja allt möjligt bra. Ett av dikena var ganska djupt och brett, men bara 2 meter in i snårskogen var det mycket torrare och smalare. Så vi klippte, hög och sågade oss igenom där så det blev en utmärkt stig utan massa rivsår i ansiktet. Jag har lite ont i armarna så träningsvärk blir det nog imorgon.

En riktigt härlig dag har det varit och nu är verkligen ridsuget på topp! Men jag tror Guffi får vila en dag till så de ömma kanske går över, eller så tar vi en promenad på den nya stigen iallafall om det inte går över i helgen. Kommer bli så mycket roligare att rida nu när man kommer någon vart och kan springa på riktigt.

Imorgon är det äntligen fredag och jag ska få lära mig mitt nya jobb! Var och letade efter stället idag på vägen hem och tillslut insåg jag vilken grillkiosk det var. När jag kom hem och precis öppnade dörren ringde kvinnan (som jag inte hör vad hon heter) som var med på anställningintervjun och har insett att hon inte berättat var kiosken ligger, så nu vet jag verkligen var den är.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Spännande med nytt jobb i morgon!



Och vad roligt att ni fick hjälp med att hitta en ny ridväg, man kan aldrig få för många!



SV: Ja, jag gilalr namnet Guffi, det låter himla gulligt och så passar det ju honom dessutom.



Nåja, hoppas han inte får besvär igen i alla fall, oavsett om det var av täcket eller något annat.

2012-05-17 @ 18:59:14 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Alexandra

Sv; Skönt att höra! :')

2012-05-18 @ 00:05:18 / URL: http://alexaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0