Helt slut

Nu är jag helt slut. Var inte så många timmars jobb men väldigt mycket att lära sig. Vad ingår i en mosbricka, vilken sorts korv skulle människan ha och värst av allt var nog glassmaskinen. Vet ni hur svårt det är att göra bra mjukglass? Det ser så himla lätt ut men det var riktigt knepigt kan jag säga, men kom gärna förbi och köp mjukglass så får jag träna!

När jag slutade vid halv tre gjorde jag något så dumt som att åka och köpa mer jord till balkongen, och alla andra människor i Västerås var visst också ute och handlade. Blev så snurrig och trött på alla människor så jag åkte en snabbis till stallet så jag fick andas och varva ner lite. Guffi låg i hagen men klev upp så fort jag började prata med honom och vi myste en liten stund innan jag åkte hemåt. Han hade fortfarande ont vid manen men jag vill väldigt gärna rida imorgon, så vi får väl se. Annars går vi iallafall! När jag väl kom hem dog jag i soffan några timmar tittandes på tv och har sedan ätit en god middag så jag fick tillbaka lite energi.

Imorgon blir det premiär av de nya ridvägarna!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Bra att du inte hade tråkigt första dagen på jobbet i alla fall :) Vilken fena du kommer vara på att göra mjukglass när sommaren är slut ;)



Hoppas han har slutat ömma i morgon, du får väl testa lägga på sadeln och se vad han säger. Han verkar ju vara bra på att visa om något inte är som det ska i alla fall, måste ju vara skönt för dig så du slipepr oroa dig så mycket för att han går och har ont i tysthet.



SV: Ja, den där hagen är jättefin! Gott om gräs, springyta, skydd mot väder och vind och dessutom rinnande vatten :) Jajjemen, hon töltar gärna om hon kommer i nerförsbacke, något som har släppt mer och mer de senaste månaderna, jag hoppas hon blir lika lättöltad när jag börjar rida igen. Tyvärr fick jag inte med deras "värsta" repa, då drog Eitill på som ett jehu och bockade som bara den :p

2012-05-18 @ 21:19:54 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0