Regnig vecka

Nu har det regnat ordentligt i tre dagar så jag hoppas det slutar i eftermiddag. Det har stått lite stilla här, dels för att jag inte varit särskilt mycket i stallet den här veckan pga regn och annat. Dessutom har jag inte känt för att skriva idagharjaggjortdethär-inlägg, så om ni undrar över något eller vill läsa om något minne, så säg till!

Igår var vi ute på kvällen och hästarna fick stå inne och torka lite. Guffis täcke var tungs som bly så han fick ett nytt torrt på sig, men han verkade ganska motvillig att gå ut igen så han var nog också less på regnet. Serstök såg ut som en zebra med hawaiiskjorta. All smuts under pälsen rann ner för magen på henne och hon hade en fleecefilt med hawaiimönster på sig. Det var en rolig kväll ändå, många skratt blev det när vi alla tre var lite trötta.

I eftermiddag ska vi ta och rida igen, är väl på riden nu, så nu ber vi till vädergudarna att det slutar regna!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Här regnar det också och har så gjort i några dagar nu, riktigt tråkigt :(

2012-05-11 @ 12:32:58 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Vi har också haft mkt regn men imorgon ska det tydligen bli fint!



Sv: Haha det är faktiskt min rumpa som är i vägen på bilden haha

2012-05-11 @ 17:16:09 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Evelina

SV: ja, de är 4a i hagen just nu, en varmblodvallack som inte är intresserad alls av fölingarna, så det kan ju vara på det hållet också =/

2012-05-11 @ 19:10:49 / URL: http://saintinhell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0