Bus och mys

Igår fick Guffi springa av sig lite i lina, tänkte att det kunde behövas efter lektionen i lördags. Han var riktigt duktig och arbeta med hela kroppen i ett lite högre tempo både i skritt och trav. Så mycket mer krav hade jag inte, det skulle gå framåt i det tempo jag ville och det fixade vi galant. Sedan sprang vi runt tillsammans, några meter i taget så det blev travigångsättningar och då busade han till det lite på sitt gubbvis. Men roligt verkade han tycka att det var. Tog en sväng ut till vägen med Frida och Serstök och på vägen tillbaka tog Guffi sin världens-längst-kliv-trav och då var det svårt att hänga mer. Synd att jag har så dåligt knän och kondition så jag inte kan springa mer med honom, för det är roligt ändå.
 
Idag var vi på shoppingrunda på Granngården men för mig blev det bara kattmat, en lilla piggborste och broddar. Sedan åkte vi ut stallet i det hemska vädret, usch fy blä vilket väder det varit hela dagen, bara spöregn och blåst. Så hästarna var riktigt blöta och ville gärna in. De kom springande emot oss när jag skakade på en burk med mat, eftersom vi inte ville ut i leran själva. Vi hade det bara mysigt i stallet idag. Fixade iordning Vindurs box brevid Guffis. På lördag ska de hämta hem honom, hoppas det fungerar lika bra som nu. Sedan julpyntade vi och fixade medans hästarna mumsade hö i sina fleecetäcken. Någon annan dag ska vi ta in granris och fortsätta pyntandes, men det kändes inte så roligt i dagens väder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0