Ingen ridning

Det blev ingen ridning idag. De packades så ordentliga styltor av den blöta snön så det kändes nästan farligt. Guffi stod på tå nästan efter att ha gått från hagen till stallet. Serstök brunstar och Guffi ville bara retas med henne, så de var inte på något på humör heller. Dessutom tog det en tag att få bort alla lersnöklumpar ur svansar och hovskägg. Vi bestämde oss istället för att ta några vintriga porträtt och sedan gå en promenad i skogen och över åkern. Rikigt mysigt hade vi faktiskt. Guffi fick gå lös i skogen men när vi vände hem genade han förbi oss så han helt plötsligt kom först, vilket jag inte märkte förän han stod där.
 
Här kommer tre av de många fina porträtten vi fick till. Vi hade lila tema som ni ser... Jag har mina nya ridbyxor  som jag köpte i söndags och mina nya varma fluffiga vinterskor. Guffi har sitt bettlösa träns som jag inte visat tidigare.
 
Den sista bilden var lite rolig. Stod och lockade med godis ett tag för han ville inte göra själv och helt plötsligt börjar han när jag bara stod och gosade med honom. Så jag kastade mig bakåt och börjar hoppa av glädje för att det förhoppningsvis fastnar på bild. Och han fortsätter utan att bli rädd fast jag håller på så där, duktiga kille!

Kommentarer
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Åh, vad fina bilder, gillar verkligen den översta! :D

sv; Ja, alltid något

2012-11-30 @ 20:50:38 / URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Mikaela

Vilka fina bilder:) Snygg mössa, måste verkligen skaffa lite snyggare mössor känner jag...

2012-12-01 @ 17:28:46 / URL: http://svippostina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0