Kvittoskämt och promenad

Började jobbdagen med att irritera mig på mina kunder. Alla små farbröder ska skämta om kvittot (som jag måste fråga om de vill ha). "Nej, det går ju inte att ära, höhöhö" "Nej, man får ju ingen skatteåterbäring på det här". Ni tror aldrig jag hört era återkommande skämt förut eller? Och alla drar ju samma! Sen kommer det folk som säger att dom vill ha en korv med bröd, jaha. Vilken av de 6 st olika vill du ha? En vanlig... Vad är en vanlig korv? Det är bara att svälja, andas och se glad ut men åh vad irriterad man blir vissa dagar!
 
Vi var iallafall en stund i stallet på kvällen. Vi tog en liten promenad ute på åkern i mörkret med pannlampor. Serstök var coollugn men Guffi gick och stirrade en del ut i mörkret. Så fort jag tittade på honom blände han tillbaka som om jag störde honom i hand vaktjobb. När vi kom tillbaka skulle vi försöka få på mina nya stigläder på sadeln, lättare sagt än gjort. Fridas pappa fick hjälpa till så vi stod där tre stycken och sled, drog och höll i sadeln. Men till slut kom dom på.
 
Det var den dagen det, nu ska jag äta middag i min ensamhet.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ojdå, var de för tjocka? Bra att ni fick på dem till slut.

Sv, Åh tack! Roligt att det syns att vi tycker det är roligt. Framförallt att Rak tycker det :)

2012-11-03 @ 21:16:25 / URL: http://barefootangel.blogg.se
Postat av: Linda

Sv: Hehe jag drev lite med ryggen, jag har gjort om bilden haha för att skoja lite :)

Haha Ja jag vet! Men det är aldrig nån som kan fota mig, man rider ju oftast själv eller när man rider med nån rider man ut :P Men imorgon tror jag att jag o en kompis skulle fota varandra så det ska bli kuL!

2012-11-03 @ 21:32:41 / URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Postat av: Alexandra

Sv: Jaha, okej. Då är jag med, knepigt!

Sadeln fungerar alldeles utmärkt. Funderar dock på om den kanske är för liten för mig, mina ben hamnar på knästöden.
Nosgrimman, jadu. Den fyller nog sitt syfte. Tycker det är svårt att säga, jag finner väl ingen jättestor skillnad så. Hon lyckades ändå bita fast lite i bettet igår.
Det är nog bättre du frågar Cia som rider med regelbundet med den :)

2012-11-04 @ 18:37:40 / URL: http://barefootangel.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

sv; Ja, precis.. då är det det problemet också, vet inte om någon som har rakapparat här. Och jag har aldrig klippt heller, läskigt! Haha

Hur kallt ungefär brukar ni ha där?

2012-11-04 @ 21:10:06 / URL: http://www.meistaraverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0