Alla dessa kläder

Jag har börjat inse hur mycket rid- och stallkläder man egentligen lyckas samla på sig under alla åren. Mest har jag nog jackor, skor och vantar, en för varje sorts väderlek och temperatur skulle jag tro. Vantarna tror jag inte ens jag vet om alla jag har, men om man råkar bli blöt finns det alltid ett par andra som är torra. Och eftersom jag måste ha något på händerna när jag rider, det går inte annars, så finns det väldigt många olika sorter.
 
En sak som jag skulle kunna tro att ni flesta andra har en del av är ridbyxor, men jag har faktiskt bara ett par. Om man inte räknar täckbyxorna, regnbyxorna, mjukisbyxorna och jeansen jag använder i stallet. Jag köper ett par och använder dom tills de ramlar isär, som de förra gjorde. Nya blev det inte förän jag hade hål i baken och blixtlåset gick sönder. Nu har jag faktiskt bestämt mig för att köpa ett par nya innan de andra gått sönder. Dessutom ska det bli ett par vanliga ridbyxor, som jag kan ha nu när det är så lerigt. Då kan man ha dom innanför skorna eller stövlarna och de slipper bli skitiga som islandsbyxor väldigt lätt blir. Men jag kan inte ha vanliga ridbyxor på sommaren, för jag blir tokig på hur obekvämt det brukar vara med kardborrebandet längst ner, så jag hade alltid två par strumpor även under de varmaste dagarna när jag använde sånna. Ni kanske förstår att det blev lite varmt...
 
Det blir bara mer och mer saker ju mer man tänker efter...
 
Hur mycket ridkläder ha ni? Är det något speciellt plagg som ni har massor av? Är ni noga med att skilja på stallkläder och vanliga kläder?
 
 

Kommentarer
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Jag som altid tycker jag har för lite av allt, haha. Något som borde införskaffas är ordentliga, varma (o. bekväma!) arbetshandskar, men hittar aldrig några bra... Sen borde jag väl klara mig, egentligen ;)

2012-10-21 @ 20:08:01 / URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Alexandra

Haha känner igen mig!! :) Jag har alldeles för många stalltröjor och t-shirtar.. :P

2012-10-21 @ 22:33:06 / URL: http://alexaka.blogg.se
Postat av: Carro

Jag var jättenojjig förut och ville absolut inte blanda in mina vardagskläder i stallet.. Nu har jag mockat och vandrat i hästhagar i allt från flipflops till converse till högklackat till ballerinaskor osv osv.

Men jag har nog "lagomt" mycket av allt i klädesväg. 3-4par ridbyxor, 2par ridskor, en jävla massa vantar osv. :) Skulle önska mig ett riktigt bra regnställ dock! Då skulle jag vara riktigt nöjd över min stallgarderob :D

2012-10-22 @ 00:43:20 / URL: http://whyevenbother.blogg.se
Postat av: Linnea

Ja, men vi får väl skriva ner det så vi kommer ihåg:P
svar: Nu är det enklare att kommentera :)

2012-10-22 @ 19:19:56 / URL: http://linnealundstrom.blogspot.se
Postat av: Josefine

SV: Aha! Se där, vi kanske få försöka få våra hästar att teleportera över lite förmågor till varandra då, Herkules är ju precis tvärtom!

2012-10-22 @ 22:29:48 / URL: http://Isbitarna.se
Postat av: Mikaela

ops... fick bli ett inlägg av det.

vantar har jag ständigt brist på!

2012-10-23 @ 22:34:25 / URL: http://svippostina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0