Promenad i regnet

Blev några timmar i stallet idag trots det tråkiga grå vädret, ösregn. Det tar aldrig slut! Hästarna fick stå inne och torka en stund innan vi gick en promenad med dom. Sydde ihop ett hål i Guffis ena eksemtäcke. Det han haft på sig de senaste dagarna i regnet luktade gammal blöt stinkande hund, så han tyckte nog det var skönt att ta av det.
 
Sedan blev det en lite promenad bara. Alla regnkläder på och jag hade vantarna jag fick i födelsedagspresent av Alexandra, tack! Dom var vattentäta och mysiga att ha på sig. Vi gick över åkern och runt i skogen där, regnade inte ner så mycket på oss för skogen är ganska tät. Guffi fick gå lös själv, han var på väg att äta svamp en gång men jag hann stoppa honom. Han följde snällt efter även när vi kom ut ut skogen och gick över åkern, hela vägen till stallet. Vi tänkte gå upp även i skogen där, men Guffi vill hellre gå in så då fick jag hålla i honom.
 
Vi skulle undersöka om vi kunde komma runt ett av blöthålen där i skogen, men det gick inte. Vi hittade en ganska bra övergång med Guffi tyckte inte alls den verkade bra och ville inte gå över så vi får väl se hur det blir med det där. Vi får nog hålla oss på stallsidan av den där skogen ett tag. Det är helt otroligt vad blött det är där, i den andra är det inte så där, knappt en enda liten vattenpöl. Nog för att det är blött överallt, men i den där skogen blir det nog snart översvämning om det inte slutar regna.
 
Guffi fick slippa eksemtäcket idag och fick faktiskt ha regntäcket på sig. En natt klarar han sig utan eksemtäcket, det finns fortfarande insekter och man vet ju aldrig om det kommer tillbaka lite värme helt plötsligt, så än tror jag inte vi slutar helt. De fick hö inne i sitt lilla hus och han såg ut att tycka att det var väldigt skönt därinnne.
 
Senare ikväll ska jag få min födelsedagspresent av mina fantastiska stallkompisar, en biokväll. Jag hade sån tur som hittade dom!
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Är det dom vantarna från globus du fick?

SV: Ja precis som Guffi:) Fasta rutiner vid uppsittning gör mig trygg, jag kan inte "bara slänga mig upp"

2012-10-20 @ 16:24:08 / URL: http://svippostina.blogg.se
Postat av: Mikaela

SV:
Dessa vantar menar jag http://www.hestbolaget.se/handskar/398-globus-vattentata-ridhandskar.html

Ja första passet fick jag ju jättemkt hjälp på sen är det ju skönt av i upptäckte denna skräck på en kurs och inte ute på tävlingsbanan:)

2012-10-21 @ 10:01:14 / URL: http://svippostina.blogg.se
Postat av: Linda

Sv: Åh jag tror jag vet vad det var för film, han bodde hemma va? Eller nått sånt, asså Will Ferell. Eller så kanske ja tänker på nån annan.

Se spiderman filmen, skit bra ;)

2012-10-21 @ 12:17:49 / URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0