Torsdag kalla kväll

Burr burr! Igår var det inte varmt, men med mycket kläder klarar man sig. Jag har nästan hela sadelnkammaren full med kläder, men då är man aldrig utan iallafall.
 
Frida skulle rida och jag tömköra, så jag gick till baksidan och började. Vi hade satt ut lampan men den hade vält så först var det en aning skum belysning, men vi såg iallafall var marken var. Det tog längre tid än vanligt för Frida, och tillslut kom hon ut genom bakdörren från stallet. Serstök hade inte alls velat gå och bara vänt när hon väl kom upp, så de gav upp. De var nog både på lite dåligt humör skulle jag tro. Så hon fixade lampan åt mig så jag såg vad Guffi gjorde förutom att gå framåt. Han krullade ihop sig lite idag och var nog lite tjurig. Vi höll inte på så länge, utan när det gick bra bytte vi varv eller gjorde något annat. Han travade på fint, men jag tappade ytter lite och när jag försökte ta tillbaka honom blev det några töltsteg ibland. Men det gör inte så mycket, tycker det är roligt bara att han faktiskt även kan det från marken. Avslutade med mycket svängning för att kolla så det satt och när vi gick runt stallet körde vi serpentiner, väldigt stora ganska men det gick iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0