Solig uteritt

Igår blev det lite lätt tömkörning ute på åkern på kvällen. Han kändes rätt mjuk och var pigg. Blev nästan bara skritt förutom 10meter slowmotiontrav för att komma i kapp Serstök, helt lagom tempo när jag ska springa efter.
 
Idag var det varmt och soligt ute. Jag kunde rida i dunväst och ridbyxor, även om jag hade långkalsonger under. Jag har lite problem med mina knän, blir det för trångt får jag ont i dom och därför är jag lite efter alla andra. Men idag gick det! Vi var nog ute i närmare 1,5 timme och hästarna ville som vanligt inte gå hem. Vi kom över stora vägen riktigt snabbt och hästarna blev så glada och pigga. Skritten kändes riktigt fin, han gick igenom hela kroppen med långa steg där inte underlaget blev lite trixit. Guffi var på riktigt galopphumör, det blev galoppinslag i allt tror jag. Men han galopperar med fina kliv och ibland riktigt samlad, eftersom Serstök sprang före. Ibland blir man förvånad att han faktiskt får plats. Han fick mest springa på som han ville, men vi försökte hålla rätt gångart, men det var som sagt inte så lätt idag. Roligt att han är så pigg och glad ändå, och han sticker aldrig så då kan man få busa lite. Han försöker nästan luras, går upp i galopp men håller precis samma tempo som innan. Men det märks ju, så att säga. Roligt hade han iallafall och när vi töltade på grusvägen var det riktigt mums! Han slängde in en hel del galopp, han var nog lite trött då efter över en timme ute, men när det väl var tölt gick det i ett riktigt högt tempo och han ville iallafall inte bryta av till trav. Det var som att sväva fram, åh så härligt! Krävde ingen form eller så, han fick flyta på bara. Tror verkligen han har hittat en helt okej grundform nu, ryggen ska bara upp lite till så han arbetar bättre med den.
 
Jag är riktigt nöjd med dagens långa tur, även om det blev fel gångart hit och dit så hade vi roligt och man kunde bara sitta och njuta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0