Trav i töm

Idag kändes det som att jag och min lilla bil skulle blåsa bort i de starka vårvindarna. Den är rätt liten och lätt så att säga. Har bestämt mig för att vi måste göra något åt traven nu. Det har inte varit bra det senaste, han kan så mycket bättre. Så idag blev det tömkörning. Började med att borsta den leriga hästen som hårar ordentligt. Men han har faktiskt tappat alla långa hårstrån och har de korta kvar så han ser lite konstig ut tycker jag. På halsen är han nästan grå fläckvis.
 
Började med att gå ut mot åkern på andra sidan skogen, men precis när vi kom ut på den svängde vi upp i skogen. Där kan man gå runt och kommer ner vid stallet igen. Tänkte att det var bra med lite skog och lite miniklättring. Tgo två varv där innan vi gick ut på stallplan och travade. Vänster varv gick faktiskt bäst, han var stabilare i formen där. Lite dåligt påskjut bakifrån, så fort jag smackade på hoppade han till idag. Lite nervig av blåsten så jag fick nöja mig med det som blev. Ställde honom inåt och han sänkte sig fint. Höger varv var det lite mer flaxigt, fick till några bra stunder iallafall. Sedan gick vi upp till skogen igen och tog en liten sväng trav. Åh, där kom den! Det lät som en stor maffig nordsvensk som var ute och travade i skogen. Stora stabila steg i ett raskt tempo, men jag lyckades ändå hänga med där bak. Så ut i skogen ska vi och trava verkar det som. Gick lite längre in i skogen för att skritta av innan vi gick in i stallet och mumsade på mat, digestivekex och päronfestis. Gå lös ut till hagen kunde man idag med, men när någon går före med en höbal kanske det inte är så svårt.
 
Som ni ser, min bil är så liten att Guffi är större!
 
Ser ut som att han är ute och skakar rumpa.
 
 

Kommentarer
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Alltså... förstår inte hur du kan hänga med! Eller orka! Jag dör efter att ha sprungit 20m

Svar: Ja, vi sprang inte mer än 20 meter så det är därför :p Annars körde vi tömlongering på stallplanen så jag kan stå stilla :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-04-18 @ 14:53:47 / URL: http://meistaraverk.blogg.se/
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Ja, den varianten brukar jag också köra med, haha ;) Latmasken jag (a)

Svar: Jag klarar inte av att springa mer, har ingen kondis och får ont i mina usla knän dessutom. Men några meter i taget brukar funka :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-04-18 @ 15:20:14 / URL: http://meistaraverk.blogg.se/
Postat av: Jenny

Här har det blåst fruktansvärt mycket idag!

Kul att han lyste "periodvis" i alla fall :) bra träning med tömkörning, jag borde också börja men har ingen aning om hur man gör :o

SV: Nädå, så illa var det inte, men lite fundersam var hon allt till den där älgen, vi har nog aldrig stött på någon förut vad jag kan minnas.

2013-04-18 @ 21:43:11 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0