Fredagsunderhållning

Och lite om går kvällen. Jag och Frida var in på Hööks först, köpte mest nödvändiga saker men också ett par väldigt sköna tunna vintervantar med fluff på, så dom kommer matcha min vinterskor! Men dom var väldigt sköna iallafall och smidiga. Jag har mest bara väldigt tjocka vintervantar så några att ha när det inte är så jättekallt eller under hösten tyckte jag behövdes.
 
 
Iallafall ikväll har jag inte varit till stallet, istället beställde jag två nya eksemtäcken från Börjes. Dom rear ut dom för 299kr, men fanns inga i 135 kvar, så det fick bli 145 istället. Skitsamma, jag kan sy in dom lite om det behövs, men förhoppningsvis är dom inte allt för stora och till det priset kan jag nöja mig med det. Han har ett just nu som han har haft i flera veckor och det är fortfarande helt, jag har inte behövt laga det en ändå gång.
 
Jag pratade med mamma också, och vi kom in på det här med symaskiner. Min är ju fortfarande inte helt bra, den hoppar över stygn med jämna mellanrum. Och jag är lite lat av mig och har inte orkat lämna in den än. Men så slog det mig, det står ju en till symaskin i förrådet på vinden! Jag fick med den när vi flyttade söderut för två år sedan, men mamma trodde inte den skulle fungera och jag skulle behöva lämna in det. Vilket jag aldrig gjorde och jag provade inte ens om den faktiskt fungerade. Istället fick jag sen den som är i stallet när vi flyttade igen eftersom mamma då fick tillbaka sin andra av min syster (ja, symaskiner finns det många av i min släkt). Så jag gick upp och hämtade den, letade upp en bruksanvisning på internet och satte igång. Den fungerade! Lite olja tror jag den behöver, annars verkar den gå rätt bra. Så förhoppningsvis kan jag skjuta upp den här inlämningen av symaskin till nästa år, haha!

Kommentarer
Postat av: Jenny

299 är ju inte dyrt så jag håller med om att man kan chansa lite på storleken och eventuellt sy in om det behövs :)

Vad bra att den andra symaskinen funkade, man blir ju totalt handikappad utan en D:

Snygga vantar förresten! Bäst är ju att ah handskar för alla tillfällen :)

Svar: Precis, och nu när det jag har redan har inte alls gått sönder vill man ha fler sånna täcken :)
Ja, jag är så glad att jag inte behövt sy något nu när den andra är trasig!

Ja, det finns ju så många olika väder så klart man måste ha ett par vantar för varje sort :) Jag har nog egentligen lite onödigt många vantar, men vad tusan bättre det än inga :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-09-01 @ 09:50:43 / URL: http://videungens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0