Grillkväll

Idag har jag köpt en ny dator! Äntligen! Förra vinterna slutade skärmen fungera på min macbook, så jag har haft den kopplat till tv. Sen började touchplatten bli knäpp. Den gillar dessutom att äta skivor. För några veckor sedan lossnade batteriet från sig själv och hänger halvt ur dator. Som ni hör så är den välanvänd...Men nu kan jag förflytta mig hur jag vill med datorn och tittade på tv samtidigt!
 
Nu på kvällen har jag varit några timmar i stallet. Åkte ut lite innan Frida och de andra kom för att smörja Guffi och så hästarna fick stå inne en stund från värmen. När Frida väl kom ut gjorde vi i ordning hästarna för ridning. Guffi var rätt trött men det gick rätt bra ändå, han vaknade till när vi kom igång. Vi hade lagt ut bommarna på vägen och hade tänkt hoppa, men båda hästarna var väldigt skeptiska så vi nöjde oss när de kunde trava över dom utan att tveka istället. Sedan tog vi en galoppsväng ute på åker. Guffi var på riktigt galopphumör och när han fick sträcka ut på långa tyglar njöt han ordentligt.
 
Sen blev jag bjuden på grillat och jag bjöd på lite efterrätt. Vi satt ute till halv 10 innan vi gjorde färdigt hästarna innan de fick gå ut igen. Guffi stod och sov när vi kom in i stallet igen och underläppen hängde långt ner.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0