Hejdå Guffi och Danmark imorgon

Nu har den där veckan gått. Jag har packat så mycket jag hunnit med, resten får faktiskt sambon sköta. Jag har hunnit med att städa lägenheten och vara till Guffi varje dag förutom i fredags. Rätt bra gjort av mig ändå skulle jag vilja säga. Men nu strejkar min rygg och jag är jäkligt trött. Ska spendera hela dagen på tåg imorgon och tänker sova så mycket jag kan. Så skönt det ska bli!
 
Idag hann jag faktiskt med att rida lite på kvällen i mörkret. Hästarna har fått sand i hagen där det varit väldigt lerigt och de verkar allihopa upptäckt hur bra den var att rulla sig i, för alla tre var blöta och fulla i sand idag... Det syns iallafall inte på min häst! Gjorde egentligen inget särskilt idag, tog ett varv runt åkern medans Frida gick med Serstök. En sträcka trav, en galopp och en tölt blev det. Bara liksom spring rakt upp och ner. Jag vill avsluta med något kravlöst nu när det gått så bra, istället för att kräva massor och det blev dåligt istället. Så det kändes skönt att avsluta så. Gosade lite extra med honom idag och passade på att lukta så mycket jag kunde på honom, haha. Nu kommer jag sakna min goseboll! Två veckor tills jag ser honom igen. Men han kommer ha det bra, han som är så förtjust i Helen och håller på och tigger och är söt när han ser henne.
 
Nu ska jag sova, halv 6 ska jag upp imorgon. Nu hoppas jag att den beräknande stormen som tydligen ska till Danmark imorgon inte blir så farlig, annars får vi se var jag hamnar tillslut!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas Danmarksvistelsen var kul!
Det finns helt klart fördelar med att ha en brun häst ;)

Svar: Ja, det var trevligt förutom stormen jag hamnade i. Tur nog kom jag med typ de sista tågen som gick när de skulle och kom nästan fram i tid :)
En brun häst är bra alla gånger förutom när man ska försöka hitta den i en hage när det är mörkt. Jag har faktiskt gått förbi honom några gånger med typ 3 meters avstånd och inte sett honom...
guffiframidfelli.blogg.se

2013-12-07 @ 20:10:25 / URL: http://videungens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0