Planering

Jag har haft fullt upp den senaste tiden. Har faktiskt varit skönt att inte behöva åka till Guffi varje dag, för jag hade nog inte hunnit. Knappt haft en lugn stund. Innan jul var jag iallafall ner och hälsade på Guffi några dagar. Hovslagaren kom och skodde en sista gång, fikade och gav mig råd när jag nu måste hitta en ny hovslagare. Bio han vi gå på, utan hästarna så klart, men större delen av tiden spenderade vi i stallet och bara myste med hästarna. Det var så jäkla tråkigt väder, så man hade inte lust med något egentligen. Dessutom har han ju faktiskt vila nu, och då kan man väl få vila ordentligt. Saknar han gör jag iallafall. Sen körde jag upp min gamla lilla röda bil. Den bilen alltså, den vägrade starta när kom ner eftersom det regnat så mycket och den bara stått, lite motorvärmare så var den pigg igen. Den klarade att köra ca 40mil, men dagen efter när det regnade startade den inte igen. Suck. Nu står den hemma hos mamma tills jag får en motorvärmarplats.
 
Jag har bestämt vilket stall han ska flytta till nu. Jag hoppas det blir roligt bra, lite större än tidigare, men inte för stort så han bli stressad av för mycket männsikor. Nu är bara kruxet att det är is överallt i hagen och han ska gå med unghästar utan skor och broddar, så om det inte kommer snö fort som fan så får han inte flytta än. Stallägaren vill inte ha ihop släpp på den där isen och det förstår jag. Jag hade tänkt flytta upp honom nästa helg, vi får se hur det blir med det. Snön kom nu för tusan och ligg kvar!

Kommentarer
Postat av: Yrsa | Wild hoofbeats

Har ni snö?? Vi har typ vår.. hästen har börjat fälla, träden har börjat knoppa och snart börjar väll fåglarna sjunga, hah!

Varför ska ni flytta på han? :)

Svar:
guffiframidfelli.blogg.se

2013-12-30 @ 06:40:25 / URL: http://wildhoofbeats.blogg.se/
Postat av: Jossan

Vart flyttar ni? :D

Svar: Han flyttar till Bjärme :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-01-04 @ 13:23:29 / URL: http://Isbitarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0