Dagens träning - trav

Jaha, idag tog vi nästa gångart - trav. Känns bra att dela upp dom dag för dag just nu, det blir bra resultat av det för det gick bra även idag. Även om jag koncenterar mig på en så blir det en lite sväng i de andra också.

Men första måste jag berätta att jag har VÄRLDENS JÄVLA träningsvärk i ryggen! Även i låren och magen, men ryggen usch usch. Trodde nästan jag inte jag skulle lyckas ta mig ut på Guffi men det gick faktiskt. Trots att jag kände mig stelopererad. När jag väl satt där kände jag inte av det så mycket, skönt.

Började på en liten fyrkant, böjde utåt och inåt i båda varven och flytta bakdelen. Koncentrerade mig på mig själv och sittbenen. Blev sen en volt och tog trav. Var lite draghjälp åt Serstök som har lite svårt med trav på lite volt. Helt plötsligt har vänster varv vårat lätta. Försökte böja igenom honom i traven och det släppte rätt bra. I höger varv var det mycket svårare och kom bara bitvis och vi lutade väldigt mycket inåt. Men jag kände ändå hur ryggen kom upp för det mesta.

Vi red sen ut på åkern och travade på samma volt som igår så det blev lite lättare för Serstök. Han fick springa på som han ville mest, men i rätt tempo och inte utåt ställd. Ibland fick han till det med någon himla storhästtrav så jag flög som en vante, men roligt var det! Lite galopp tillbaka och lite tölt på vägen. Inte så stora krav på den eftersom det var en travdag, men han sänkte sig fint en liten bit innan vi saktade av och skrittade av.

Duktig kille även idag!
 
Bild från 20 januari

Kommentarer
Postat av: Julia

Sv: Tack för tipSet - men har redan zebrasängkläder :-D

Svar: Okej, örngotten kunde man köpa separat, du kan ju ha dom till soffkuddar! :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-02-22 @ 09:09:48 / URL: http://Www.spjulia.blogg.se
Postat av: Alexandra

Sv: Ja lite krock blir det. Tåg skulle bli en liten omväg. Tror vi får träffas en annan gång. Lär ta ett tag att flytta allt.
Är du ledig i veckorna någon gång?

Svar: Blir det? Går det inte nåt via kvicksund? Jaja :) Jag är ledig ungefär halva veckorna men vilken halva är lite olika :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-02-22 @ 14:05:27 / URL: http://barefootangel.blogg.se
Postat av: Alexandra

Sv, jo tåget går via kvicksund. Känns dock inte som en bra tidpunkt. Om du är ledig i veckan någon gång så kanske jag med är det, jag åker nämligen gratis buss till Västerås. :)

Svar: Förstår det, men synd ändå. Jaha, vad bra! Du är så välkommen :) I mars vet jag iaf hur jag jobbar, jobbar mån-tis första veckan och sen ons-tors veckan efter :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-02-22 @ 23:20:05 / URL: http://barefootangel.blogg.se
Postat av: Alexandra

Sv: Jag är ledig den 11 och 12 mars, är det då du också är ledig menar du? Kanske kan ses då isf? :)

Svar: Ja, det är jag :D Vore jätteroligt, vi slipper gå till stallet om vi vill dit också :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-02-23 @ 20:53:26 / URL: http://barefootangel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0