En piggare Guffi

Igår var Guffi lite piggare så vi tömkörde lite. Men först började vi med att äta grillade hamburgare ute i solen, riktigt trevligt.
 
Det blev en hel del kringelokrok i björkhagen. Han hade det bettlösa reptränset igen, måste ta och rida i det snart för nu lyssnar han väldigt bra på det. Fast vi hade någon diskussion om vilken sida av träden vi skulle gå ibland. Vi lyckades hitta ett litet hål mellan träden där vi kunde trava på volt. Helt kravlöst, bara så han vi springa lite grann. Jag halkade lite här och där, och jag tror jag sträckte mig. Det gör lite ont i låret idag, men Guffi var stadig på benen.
 
Idag har jag jobbat och var bara ut och gav dom hö i mörkret. De stod på andra sidan hagen så jag hälsade inte ens på dom, ropade lite på dom men ingen ville komma.
 
Var snabbt in på Hööks också. Skulle titta på gummiplattorna och gummiringarna de har i lila nu, men jag hittade bara plattor. De hade dessutom en riktigt meslila färg så jag blev riktigt besviken. Färgen är mycket fina på bilderna på internet och katalogen, fast det kan ju ha varit någon annan variant jag såg. Förresten så brukar personalen där komma och köpa lunch av mig, den ena ska en väldigt speciellt tunnbrödsrulle.

Kommentarer
Postat av: Linda

Sv: Den gången gick det att rida fast kameran hängde på, för Lina tränade mig samtidigt och då är det full fokus på henne och ridningen :)

2013-02-04 @ 21:37:03 / URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Postat av: Mikaela

Mysigt med mat ute. Det borde man göra oftare för det blir så mycket godare!

Svar: Ja, dom andra i stallet är bra på det när vi är där men hemma blir det sällan. Är lite trångt på balkongen...
guffiframidfelli.blogg.se

2013-02-04 @ 22:39:10 / URL: http://svippostina.blogg.se
Postat av: Sanna - Islandshästblogg

Sv: Tack för tipset!

2013-02-05 @ 18:13:09 / URL: http://tautas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0