Fantastisk underbar dag med lång skrittur på speed

Som rubriken lyder, vaknade till en otroligt fin dag. Solen visade sig för första gången på länge på en klarblå himmel. Frida har dessutom sportlov och jag var ledig. Vi började med att åka till Hööks. Frida köpte ny sadelgjord och tillsammans köpte vi cavalletiblock. Nu ska bara Fridas pappa fixa fler bommar av träden de gallrar ut i granskogen. Sedan åkte vi till hon vi lånar paddocken av och frågade efter ridvägar i skogen på deras sida. Vi var himla sugna båda två på en ordentlig uteritt. Senast var väl i höstas eftersom vi inte kommer igenom skogen med alla vattenfyllda diken. Vi åkte till stallet sen och fikade lite innan vi gjorde iordning hästarna som redan var svetttiga efter massor med bus i hagen och den varma solen.

Sedan gav vi oss av, över stora vägen och in genom grinden på andra sidan. Där fanns det oändligt med ridväg kändes det som. Först en gammal skogsväg som övergick i Bruksleden som vi följde i skogen. Riktigt härlig skog med lite klättring. Vi kom sen ut på en ny skogsväg som var plogad! Antagligen travstallet i närheten som gör det. Hur lång som helst var den med bra underlag förutom isen man kunde skymta under snön på sina ställen. Båda hästarna var riktigt pigga och glada, snabbt snabbt skrittade dom. Ibland blev de lite stressade av allt det nya och snön som rasade från träden, men de skötte sig ändå bra. Vände efter några kilometer men vi hade nog kommit hur långt som helst på den där vägen. På vägen hem följde vi en annan stig och trodde vi skulle komma ut vid en annan gård längs vägen till paddocken, men efter att ha tappat bort stigen och dykt igenom snårskog såg vi helt plötsligt den första skogsvägen igen! Båda hästarna var riktigt svettiga och alla var vi riktigt glada efter den trevliga skritturen. Dit vill vi igen!

När vi vände kom jag på att starta runtastic på mobilen och jag kan säga att det gick jäkligt fort idag! Medelhastigheten enligt den appen var 4,6km/h vilket den brukar vara när vi även travar, töltar och galopperar. Är det bara skritt brukar det vara runt 3km/h.
 
Pilotbild på vägen hem

Kommentarer
Postat av: Carro

Åh va härligt! jag vill också ut i skogen nu, men stigarna här runtom är inge bra nu med snöunderlag :( får vänta tills de töat bort mer helt enkelt!

Svar: Det var riktigt härligt :) Det var bara lite problem med snö när vi fick gå på en åker en stund annars var det rätt upptrampat av rådjur eller av de från det andra stallet så det gick riktigt bra :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-02-25 @ 20:13:59 / URL: http://whyevenbother.blogg.se
Postat av: Mikaela

Härligt! Jag satt och längtade utfrån kontoret hela dagen. Fusk, jag vill också ha sportlov;)

Svar: Förstår det! Jag måste jobba i tre dagar nu men är glad att jag fick vara ledig idag iallafall, behövde lite sol :) Kommer du på vintermästerskapen?
guffiframidfelli.blogg.se

2013-02-25 @ 21:06:55 / URL: http://svippostina.blogg.se
Postat av: Mikaela

Sv: Jepp jag kommer! Vi är superladdade:) Ska jag leta efter en person klädd i lila?

Svar: Haha, lila mössa iallafall :) Jag har dåligt med lila vinterkläder.
guffiframidfelli.blogg.se

2013-02-25 @ 22:06:10 / URL: http://svippostina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0