Guffi kan själv

Vi har en ganska liten "stallgång" i stallgången, men två hästar får iallafall plats mitt emot varandra. I lördags ville jag prova om Guffi kunde stå stilla under att sitta fast när jag gjorde iordning honom. Serstök står framför honom med dörren bakom henne. Åt sidorna är det en skräpbox och en stängd dörr till resten av stallet och bakåt sadelkammaren. Han kan alltså inte komma någonstans, men jag trodde inte han skulle försöka heller. Jag har duschat honom lös tidigare tex. Det gick helt utan problem. Han tog några steg fram mot Serstök i början, men när jag backat tillbaka honom några gånger stod han snällt stilla resten av tiden.

Han har inga problem med att vara lös, han går ju lös i skogen och till och från hagen ibland, in i stallet till sin box osv. Det roligaste exemplet är när Frida ber mig hålla i hennes spö när hon ska sitta av, jag släpper Guffi och håller i spöt istället... När vi kommer in efter ridturer tar jag av honom sadeln, lägger tyglarna över huvudet, går i väg med sadeln och han går in i sin box åt ett helt annat håll i stallet.

Jag skulle inte våga göra så här om jag inte litade på honom, men det gör jag. Min lilla prins!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0