Hit och dit

Igår var ridkänslan inte på topp. Vi började med att rida på åkern och in i skogen. Där gick det bra och vi lulla runt mest. Sista biten jobbade jag ihop honom och jag kände hur ryggen kom upp och han jobbade på.

Sedan gick det utför, med några ljusglimmar. Först var tölten blä, det gick lite långsamt, inget driv från Guffi själv. Snö rasade från taken som vi hoppade jämnfota på tvären och Serstök dök ner på knä. Ena stunden var Guffi lugn, mjuk och följsam för att nästa sekund spänna sig, upp med huvudet och trippa, försöka springa iväg. När han inte fick det gick han på tvären och överböjde sig fast jag verkligen försökte få tillbaka honom. Nästa sekund var han lugn igen...

Vi fick iallafall till en bra travsträcka tillslut. Drivet kom tillbaka och jag fokuserade på att ha stabila händer och inte pilla för mycket. Han jobbade på i en fin form och med ryggen. Kändes som att han använde en del energi även uppåt och inte bara framåt. Så jag får väl vara nöjd med det iallafall. Hoppas det går bättre imorgon när vi ska rida lektion igen!

Kommentarer
Postat av: Elin

Hoppas det går bättre nästa gång!:)

Svar: Det hoppas jag, men det måste gå dåligt ibland så man märker när det blir bättre :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-02-16 @ 18:20:03 / URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Det där med bergochdalbanan i humör låter bekant...

Svar: Lukka eller? Dom verkar ju lite lika i psycket, eller?
guffiframidfelli.blogg.se

2013-02-16 @ 18:34:45 / URL: http://meistaraverk.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Jap, Lukka....

Svar: Dom har sina dagar, men igår kändes jag mig rätt hopplös. Hoppas på att det är bättre imorgon!
guffiframidfelli.blogg.se

2013-02-16 @ 20:41:12 / URL: http://meistaraverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0