Släppa på kraven-dag

Idag kände jag att jag och Guffi behövde ta det lugnt på egen hand, inga krav och bara gör något mysigt. Så jag åkt ut till stallet efter att jag varit på massage. Tog honom från hagen och sedan gick vi en promenad över åkern och inne i skogen. Det snöar även i dag så var skönt inne i skogen där det var vindstilla. Guffi gick gå löst och filosofera. Han stannade några gånger för att titta och lyssna, men följde sedan efter mig igen. Försökte få honom att trava genom att springa före, men det fungerade inte alls. Han stannade istället och funderar nog över vad jag sysslade med.
 
När vi kom tillbaka gick han snällt in i stallet efter mig. Annars brukar han tveka lite när han är själv och då får han gå före mig, men det behövdes inte idag. Han var dessutom rätt lugn i stallet för att vara själv. Vi åt lite ostmacka och hade det mysigt innan han fick gå ut till de andra igen. Tog några bilder med mobilen på tre väldigt fotogeniska hästar för dagen...
 

Kommentarer
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

haha, sista bilden är ju charmig dock ;)
Är skönt med såna där gosdagar ibland också :)

Svar: Haha, ja dom posar järnet på den :)Ja, man gör verkligen det och speciellt när inspirationen till något annat är bort :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-02-07 @ 20:05:07 / URL: http://meistaraverk.blogg.se
Postat av: svea-karin

hihi sötisar :)

Svar: Dom kan när dom vill :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-02-10 @ 16:28:14 / URL: http://karinmattson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0