Söndag

Efter jobbet åkte jag ut till Guffi. Fantastiskt nog var det fortfarande ljust, himla skönt och så här fint var det!
 
 
Tog repgrimman och longerlinan och hämtade Guffi. Först gick vi en sväng på åkern för att värma upp. Försökte oss på lite trav ute på den stora volten vi ridit upp där men den var alldeles för stor.

Tillbaka vid stallet försökte vi oss på galopp. Det brukar vara lite omöjligt eftersom Guffi tycker jag blir väldigt läskig när jag försöker driva på honom och tillslut brukar han vända sig mot mig och tvärstanna alldeles uppstressad. Men vet ni vad 3 galoppsteg fick vi till i vänster varv! Visst var han stressad och gjorde för det mesta som vanligt men det kom några steg iaf. Det nöjde jag mig med och sedan skrittade vi lugnt en stund. Han måste förstå vad jag vill innan vi kan göra någon mer. Flyttade lite bakdel för tryck och böjde stillastående innan vi gick in och åt digistivekex med Tova. Vem tror ni tog kexet först?
 
 
 
Tog en bild på Guffi i hagen där han stod rätt bra. Lite tokiga propositioner blev det nog och dålig kvalité på bilden men ni ser iallafall. Vad tycker ni om lurvas kropp med all päls ivägen?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0