Äter han?

Ikväll blev jag lite orolig. Guffi har inte ätit något hö i boxen de korta stunder han stått inne och jag varit med de senaste dagarna, vilket han brukar göra. Hestamixen åt han på en gång och lite ostmacka slank ner, men höet då? Kan det vara hönätet? Det ligger mer hö på golvet som vanligt och det har han inte rört heller. När vi tar ner hö brukar han få ta en tugga av balarna och idag tog det lång tid innan han tog en liten tugga.

När vi sedan släppt ut dom och bar ut höet gick de andra direkt in och började äta. Guffi stannade utanför och bara stirrade ut i mörkret. Försökt få honom att gå in till de andra, nehe, då bar jag ut en liten tuss och när Serstök kom ut till honom och skulle äta av hans tuss började han tillslut äta lite försiktigt.

Det är ju så svårt att veta vem som äter vad, speciellt i mörkret på natten. Helens pappa brukar ge dom en bal på morgonen också så då kan ju han kolla om han äter. Men man blir ju lite orolig.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Det låter inte bra. Hoppas han börjar äta snart igen!

2013-01-08 @ 23:06:24 / URL: http://barefootangel.blogg.se
Postat av: Linda

Haha ja det där med garderoben är ju kattmamma här tokig i, helst in i klädgarderober, där ska hon ligga, tok-katt!

2013-01-09 @ 11:12:14 / URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Postat av: Jossan

Det låter inte bra. Vet du om han har druckit något?
Koll bör du nog ha eller någon som kan kolla till honom. Brist på aptit är ett kolik tecken och det är just höet som de brukar undvika. Det är i alla fall vad min och min gamla häst gjort. "/

Sv: Ne, jag gjorde ju inte det! :( Men vi har faktiskt mailat självaste tillverkarna, karlslund, för det där bara måste ju vara ett fabrikats fel och då tycker man ju att de borde reagera.

2013-01-09 @ 21:35:45 / URL: http://semtegensis.blogg.se
Postat av: Jossan

sv: Jaha okej! Men om dom har mat hela dagarna så kan det nog vara så :)

2013-01-09 @ 22:21:52 / URL: http://semtegensis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0