Lilla röda

Sen i lördags när det blev varmare har min bil inte startat, den är visst lite känslig för fukt. Idag när jag klev av bussen hem från jobbet gick jag direkt till bilen. Det är typ 4 meter mellan hållplatsen och parkeringen. Det var -1 ute så jag provade att starta, med gasen i botten. Antagligen skrämde jag slag på busschauffören som ännu inte stängt dörrarna, men bilen startade! Jippi! Jag tror det är en riktig vinterbil jag köpt. Vi ska försöka byta tändstift i helgen så hoppas jag den ska fungera felfritt även när det är varmt och fuktigt sen.

Imorgon kommer veterinären och vaccinerar och kollar tänderna. Förhoppningsvis blir det efter att jag slutat så jag kan vara med, annars tar Frida hand om det. Jag hoppas Guffi sköter sig när de kollar tänderna bara, jag har aldrig variit med när det gjorts på honom tidigare.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Bilar är för roliga alltså.

Sv: Nu har jag läst på lite och ja det rensar magen typ. Den "gröna" mashen som jag fick prov på skulle tydligen vara bra vid pälsbyte. Kanske ska spara o testa när hon börjar fälla?

Svar: Ja, jag förstår mig verkligen inte på dom. Vad var det för fel på din?
Jag skulle vänta tills dess isåfall. Fast det kanske är svårt att se någon skillnad för dig när det är erat första år tillsammans.
guffiframidfelli.blogg.se

2013-01-31 @ 22:02:12 / URL: http://svippostina.blogg.se
Postat av: Mikaela

Sv: Lite slitage bara. Nya bromsbelägg o skivor bak. Sen trodde vi att fjädern på vänster fram var av men i självaverket var det tallriken som håller i fjädern. Något rostig om jag säger så..

Det är ju sant. Hon verkar ta pälsättningen på hösten ganska hårt. För då var hon lite seg och ville inte gärna springa. Ändå hade jag henne klippt. När kylan kom fick jag en helt annan häst.


Svar: Okej.
Då kanske hon behöver lite hjälp då och du ser ju skillnad från i höstas iaf :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-02-02 @ 11:29:25 / URL: http://svippostina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0