Snöyra i lilla bilen

Igår var det visst snöstorm och kaos i trafiken här omkring, men det märkte inte jag förän jag och Frida var i stallet och hon började prata om det. Visst, jag märkte att det snöade, men lite snö är väl inte så farligt? Jo, det tycker man visst här i "söder". Bilen klarade sig bra iallafall i all snö, fast jag kände mig som en riktig liten tant ibland eftersom jag tog det rätt lugnt.

Iallafall, Guffi åt massor med hö igår! Glad matte! Han stod och boxades med hönätet, såg ut att sura lite när det slog tillbaka men attackerade igen med lika mycket kraft och åt stora tuggor. Vi tog bara en snabb promenad i snöyran och satte på Serstök en brodd hon tappat. En mysig lugn stund bara.

Och ja mamma, jag ska fixa en bild på bilen någon dag då det är ljust och den inte är översnöad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0