Fy fan för alla bromsar

Idag var jag och Guffi förföljda, av en jäkla massa bromsar. Jag tömkörde idag och det gick riktigt bra. Vi började på planen med lite koner som vi körde slalom mellan och flyttade bakdel. Han flyttade fint, men var stel i vänster sidan men det lossnade lite tillslut. Tog trav på volt och höger varv var riktigt bra. Vänster lite svårare, ville inte riktigt gå böjd lite länge där. Testade lite tölt när jag sprang bakom och det gick rätt bra, sista biten fick vi till det rätt bra för att vara i töm.
 
Sen gick vi ut på åkern och kokade nästan upp, så vi sprang in i skogen och skuggan. Bromsarna stannade i solen, men istället kom alla knott fram. Så det blev lite trav även i skogen, Guffi tyckte vi skulle springa nerför alla backar, vilket jag inte alltid hängde med på. Vi vände efter en stund och när vi kom ut på åkern kom bromsarna tillbaka, så vi tog lite tölt. Åh, det kunde han riktigt bra helt plötsligt och han sänkte sig till och med sista biten! Sen bröt han av till trav, men va fan, det går! Sen kokade hela jag och det brände om kinderna. Det var länge sen jag blev så andfådd, svettig och törtsig kan jag säga, men det var det värt när det gick så bra.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja fy fasen vad ettriga alla flygande kryp har blivit igen, men ni fick ju gott om motion bägge två låter det som ;)

SV: Jag skulle gärna testa på att köra trav också, hoppas jag får chansen någon gång :)

Vad härligt att du också hittat rätt i hovslagardjungeln. Det finns så mycket konstigt folk så man får vara glad när man hittar en bra hovis och sedan hålla hårt i den :)

Svar: Inget fungerar ju mot bromsarna heller, idag hade vi en svärm runt oss, usch. Fast jag läste någonstans att bittermandelarom kanske fungerar.
Det går fort kan jag säga! :p

Ja, min hovslagare har många hemska historier om vad hon stött när hon fått nya kunder. En del människor förstår man sig verkligen inte på hur de kan göra så. Tex som Serstöks gamla hovslagare som inte ens sagt att hon hade strålröta, det borde väl ändå en hovslagare kunna veta och öppna käften om?
guffiframidfelli.blogg.se

2013-07-07 @ 19:29:40 / URL: http://videungens.wordpress.com/
Postat av: charmigadjuralskaren.blogg.se

härlig bild!!

Svar: Tack :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-07-21 @ 12:46:05 / URL: http://charmigadjuralskaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0