Varma dagar och trampad på

Det har varit riktigt varmt i flera dagar som det säkert varit hos många andra med. Jag orkar inte tänka när det är så här varmt! Iallafall, i torsdag skulle vi rida på kvällen, men precis innan jag skulle åka kom det världen åsk och regnskur. Jag är lite rädd för åska, så även om det slutat när vi väl kom till stallet det blev en lite skogspromenad istället. I fredags skulle vi rida ut över stora vägen, men Guffi var svettig när han kom in i stallet och vi andra svettades bara av att gå ut ur stallet. Men vi red iallafall, men det blev i våran egna närmaste skog i skuggan. En kort tur men mycket skritt, lite trav i skogen och en krock med en stor gren. Den dök bara upp helt plötsligt. TIllbaka vid stallet testade jag tölten på vägen, gick rätt bra fast orken egentligen inte fanns där hos någon av oss. Igår åkte vi och tittade på Gaedingakeppni och hejade på Alexandra och Frodi. Ska bjuda på lite bilder därifrån när jag fått tillbaka orken. Det var riktigt varmt, att alla hästar och ryttare orkade!
 
Idag skulle vi rida igen på kvällen. Lite svalare väder har det varit idag och vinden har dessutom kommit tillbaka. Så när jag kratsar hovarna på Guffi lutar han sig mot mig, vilket inte brukar vara något problem för man kan bara putta till honom. Men idag tappade vi båda balansen och han var på väg ner på knä innan jag hann släppa benet. När jag väl gjorde det lyckades han sparka till eller kliva på min fot, uppe på vristen ungefär. Aj så in i! gjorde det, ett fint blåmärke kommer jag nog få där. Så vi gav upp ridningen även ikväll och gick en promenad istället. Jag har ändå ridit tre gången den här veckan, sommarens varmaste vecka dessutom, så jag är nöjd med det.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ja varmt var det.. ;)

2013-07-31 @ 22:52:50 / URL: http://alexaka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0