En torsdag

Vi ligger lite lågt just nu, har inte hänt mycket sen i måndags. I tisdags fick Guffi sova lite i stallet medan jag, Frida, Serstök och Helen gjorde annat, vad kommer ni se en annan dag. Igår tog jag en hästfri dag, men ikväll har jag varit ute och longerat lite med halsförlängaren. Gick rätt bra, han tyckte det var varmt och mycket insekter, men jobbade på rätt bra ändå. Sista varven i traven när han fick med bakdelen var riktigt bra, lite mer undertramp fick han. Han är rätt dålig på det där med undertramp, men slängtrava är han expert på.
 
När han sen fick gå in i stallet och äta och krypit i sin pyjamas igen tror jag han somnade. Han stod stilla i 20 minuter, minst, rörde knappt på huvudet och underläppen hängde och dräglet rann. Ja, han dräglar när han blir trött. Så ikväll får han stå inne en stund igen, var några dagar sedan nu, men ikväll behövdes det nog.
 
En hängläpp från förra sommaren.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, Gulleguffi! Han måste ha tyckt att det var skönt att få komma in en stund och sova lite :) Rósa har också en sådan hängläpp :p

2013-06-22 @ 09:50:18 / URL: http://videungens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0