Min bruna blev isabell

Idag blev det tömkörning på kvällskvisten. Guffi kändes rätt pigg trots att det varit varmt idag och insekterna var inte allt för jobbiga. Gjorde samma saker som sist, flytta bakdelen, slalom och böja igenom och trav på volt. Frida red samtidigt och den senaste tiden har Guffi blivit lite spänd när dom är med. Promenader och sånt går bra iallafall. Idag insåg jag att han spände sig och försökte komma ifrån dom så fort de gick emot oss. Han nästan tvärar åt sidan för att komma undan. Så det tränade vi på idag, när vi körde slalom gick dom på en volt runt och igenom så vi skulle mötas. TIllslut gick det mycket bättre. I början körde han upp huvudet och försökte vända, efter ett tag stannade han och tillslut fortsatte han att gå på som vanligt utan problem. Så framsteg gjorde vi där.
 
Jag hoppas han kommer ihåg det här tills imorgon, då ska vi rida lektion för Frida igen och då brukar vi komma emot varandra ibland. Får se vad hon säger också, han började med detta efter den förra lektionen när de andra försökte med alla möjliga  (snälla) medel att få Serstök att gå framåt. Jag hade hoppats på lite nya bilder från lektionen, men det blir nog svårt i morgon.
 
Guffi fick dessutom sitt nya eksemtäcke idag från Catago. Ljusbeiget var det så helt plötsligt hade jag en isabell. Det följde med en huva på köpet så han får prova den i natt, får väl se om han tar av den som han brukar med de där eksemhuvorna. Men det var några år sedan han hade en nu så man vet aldrig. Annars har han bara en vanlig flughuva. Han såg inte så jättenöjd ut...
 
Jag har nog bestämt mig för vilka eksemtäcken jag gillar bäst efter att ha provat några olika sorter. På Guffi tycker jag att Hansbos täcken sitter bäst. De är tillräckligt stora och täcker bra, de håller bra och är ordentligt sydda till ett bra pris. Jag brukar köpa dom hos Citygross här i Västerås. Visst skulle jag vilja ha ett Boettäcke, men jag är en snål människa och det kommer tillslut gå sönder. De här täckena fungerar precis lika bra tror jag på Guffi.
 
 

Kommentarer
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Har aldrig haft råd med ett Boett, men Eir har ett, och i'm in löööv, haha! Superbra! Sitter bra och jäkla tåligt tyg! Hittills har inte ens en söm spruckit :)

Svar: Jag har inte heller råd om jag vill ha några stycken. Dom håller säkert mycket bättre än alla andra, men när det väl händer att hästen trasslar in sig i det och trampar sönder det, så känns det mycket värre när det var så dyrt att köpa :p
guffiframidfelli.blogg.se

2013-06-11 @ 22:56:19 / URL: http://meistaraverk.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Det gäller att hålla koll på deras hemsida. Udda modeller och färger mm brukar man kunna komma över "billigt" ibland:) sen får man alltid med extra tyg och går spännena sönder så kan kan köpa nya så dom är toppen på service.
Själv drömmer jag om ett nytt vintertäcke från Boett..

Det där täcket var riktigt snyggt!

Svar:
guffiframidfelli.blogg.se

2013-06-12 @ 18:48:14 / URL: http://svippostina.blogg.se
Postat av: Jenny

Men visst är det kul att man kan byta färg på sin häst sådär? ;)
Jag föredrar Jacson/Horsesavers eksemtäcken, de sitter bra på Rósa och är väldigt hållbara. Man får nog gå efter eget tycke och smak och hur ens häst är utformad för att hitta det man gillar bäst :)

Svar: Förnyelse är aldrig fel :) Ja, dom gillar jag också! Hade ett sånt som dog förra året tror jag, men dom är lite åt det dyrare hållet om man inte kan hitta dom på rea eller något om man har tur :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-06-13 @ 12:53:20 / URL: http://videungens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0