Små steg någonstans

Det går väl varken framåt eller bakåt. I söndags försökte jag muntra upp mig med en ridtur på Serstök, men det fungerade inte riktigt. Serstök är en riktig liten surkärring ibland som ska testa en minst 10 gånger om. Jag fick rida iallafall och vi fick till både trav, skrölt och galopp men mycket framåtbjudning så något fick vi väl ut av det. Backa tyckte hon visst också vi skulle träna på...
 
Igår blev det bara smörj, täckeslagning och en lång väntan i stallet. Det började regna när jag smörjt inte Guffi, samma otur som jag alltid har och jag trodde det bara skulle komma en skur. Efter en timme gav jag upp för det blev bara värre och värre.
 
Idag försökte jag komma ut till stallet tidigt, men det var redan varmt ändå. Vi försökte oss på lite tömkörning så svetten rann, insekterna flockades runt oss och Guffi vill bara vända i skogen. Så särskilt bra gick det väl inte, men runt kom vi till slut. Han hade dessutom förstört sitt täcke igen, bensnörena var lite kaputt även denna dag, så han fick ta ett annat täcke för jag orkade inte sy. Sen åkte jag och tog första vaccinationssprutan mot TBE så nu gör min arm ont. Det känns som att någon har legat på den, men det är lika bra att göra det när jag bor där jag bor och är ute i stallet hela tiden. Jag tröstköpte en tröja, en stor kruka och 12 glas på rean på Ikea sen och åt en glass innan jag åkte hem i bastubilen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Samanta

Vem är Serstök? Är det en ny häst du tagit dig an litegrann? :)

Svar: Nej, det är min stallkompis häst men dom är på semester så jag håller igång henne lite :) Försöker hjälpa dom lite grann annars också och lånar henne så jag får rida barbacka någon gång ibland :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-06-26 @ 14:25:09 / URL: http://samantas.se
Postat av: Linnea

Jag vill också äta glass, men jag undrar om ni bestämt när ni åker norröver?

2013-06-26 @ 17:15:20 / URL: http://linnealundstrom.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0