Equiterapeuten

Igår kom våran equiterapeut ut och tog hand om hästarna lite. Hon tyckte Guffi kändes bättre, han var mer jämn i båda sidorna och det var bara att fortsätta som jag gjort hittills. Hon tyckte han var mycket mindre stel i nacken också, yes! Tror det beror på våra framsteg med tölten. Hon sa också att många hästar som börjar jobba rätt istället blir stel i ländryggen, men det var han inte så det var bra. Sen hade han antagligen kanske sträckt sig i hagen, för på insidan av vänster framben var en muskel lite öm, men det blev också bättre. Det var inte lika farligt med akupunktur som förra gången och han bajsade bara en gång, så han gillar nog henne. Annars brukar han bajsa x antal gånger när någon ny kommer och pillar med honom, tex veterinärer och så där.
 
Vi pratade en del om foder också. Vårat hö räcker nog inte så vi ska få köpa av henne. Hon bor inte många kilometer bort som tur är. Guffi tyckte hon såg bra ut, de andra två behövde nog lite mer protein. Hon tyckte även jag skulle ge Guffi zink mot eksemen, så det ska jag prova. Hon säljer foder från St Hipplyt där han även får Hestamix ifrån så det får blir deras zink. Hon är väldigt påläst om allt möjligt, så det är helt klart värt att testa.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hur kommer det sig att hon rekommenderar zink mot eksem? Aldrig hört den kopplingen innan.

Vad kul att han kändes bra, hur som helst!

Startade bilen idag?

SV: Du får gärna svara i min blogg, annars är chansen tyvärr rätt liten att jag alls ser svaret.

Markarbete av alla de slag borde ju vara bra för att stärka band tycker jag, så jag kommer försöka ta fler promenader med Rósa i fortsättningen (tyvärr har jag varit en aning lat med det i vinter, det har ju varit så mycket snö).

2013-03-15 @ 17:05:26 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Rebecca

Endel kraftfoder (bland annat Hippolyt) innehåller vitlök vilket är giftigt för hästar så se upp för det! Vet dock inte om just zinket innehåller det men deras kraftfoder gör det...

Skönt att det gick bra och att Guffi verkade nöjd!

Kram :)

Svar: Jag vet men han har inte reagerat på det. Han har ätit hestamix i 1,5år och har bara blivit bättre och bättre :) Zinken ska bara vara rent zink så där tror jag inte de stoppat i vitlök :)
Ja, väldigt skönt att all träning har gett resultat :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-03-16 @ 09:13:53 / URL: http://rebmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0