Brinnande fötter efter skogstömkörning

Äntligen är denna långa jobbveckan slut! Imorgon är jag ledig sen fortsätter jag med fyra jobbdagar innan jag är ledig i helgen. Som jag längtar tills dess! Så fort jag slutade idag åkte jag till stallet, men med vanlig otur började det så klart regna... Vinterfodrade gummistövlar, en alert Guffi och varmt och kvavt begav jag oss ut i skogen för tömkörning igen. Men vi tog den andra skogen den här gången. Mina fötter brann nästan när vi kom tillbaka kan jag säga. Guffis tyckte att vi skulle gå fort idag.

Guffi var riktigt pigg och stegade på ordentligt. Han fick mest bara gå på, så länge han följde stigen. Hade det bettlösa tränset men han lyssnade för det mesta bra. Vände vid ett dike så jag fick leda honom över och sen tyckte han vi kunde gå tillbaka tidigare än vad jag tänkte men det löste vi. Vi mötte ett rådjur även idag, men han höll sig lugn. Antingen såg han att det var just ett rådjur eller så hörde han det inte ens. Han gick duktigt in i stallet och in i sin box med mig efter sen. Tror verkligen han trivs i sin box, vilket är skönt. Det är skönt med en häst som inte gör en racerbana i boxen längre.

Racersydde lite hål på täcket och kladdade in honom med tjärsalva. Han hade fått några småsår runt mulen sen igår, men nu har det spöregnat någon timme så allt är väl borta typiskt nog. Dom hade förresten knappt ätit någon hö sen igår så snart slipper vi nog höpackandet.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Stallskor och värme går sällan ihop :p
Vilken tur att han verkar trivas i box, har man eksemhäst är det ju verkligen bra om de gör det så man kan ställa in dem när det är som värst. Han kanske har fattat det? :)

SV: Ja, jag kommer antagligen inte kunna slappna av helt innan de är födda och jag ser att de och Mymlan mår bra, men jag håller tummarna och tror att det ska bli bra.

Rósa har också massvis med vinterpäls kvar, hon håller envist kvar i den :p inte vidare smart av våra hästar nu när sommaren är här.

2013-05-20 @ 21:42:39 / URL: http://videungens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0