Helgen

Red lite i fredags, blev i mörkret igen. Hade det bettlösa tränset och vi måste verkligen träna på att svänga. Eller jag måste träna på att använda min kropp mer när jag svänger så han svänger genom hela kroppen och inte bara tvärvänder eller fortsätter rakt fram. Dessutom har han listat ut hur han kan svänga lite när han vill åt det håll han vill. Men när alla kroppsdelar är med så går det rätt bra. Sprang lite på vägen och tölten kändes bra. Resten var väl som vanligt, han slängde in lite galopp i traven bara för att.
 
Igår blev det longering med viktboots. Gjorde något med mitt ben i lördags så det gör lite ont i vissa vinklar så jag försökte ta det lugnt. Longeringen gick iallafall väldigt bra. Han söker sig neråt fint och skrittade genom hela kroppen. Traven var också fint, höll sig lång låg och jobbade med ryggen efter en stund. Lite stretching på de så var jag nöjd med dagen.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är ju när man rider med bettlöst som man inser hur mycket man använder händerna när man rider. Nyttigt att byta bort bettet lite, det borde jag också göra!

Svar: Verkligen! Man blir ju inte bättre på det om man inte tränar så det är bara att sätta igång för oss båda :) Synd att hästen ska vara så snabbtänkt och lista ut hur han kommer undan så fort bara.
guffiframidfelli.blogg.se

2013-11-12 @ 09:26:02 / URL: http://videungens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0