Bettlöst

Idag provade jag att rida från marken med det bettlösa tränset. Har faktiskt inte ridit "seriöst" med det, men svänga, stanna och lite böj har vi fått till förut. Det gick faktiskt bra, han var lite hård ibland, men inte alls som han varit den senaste veckan. Han kunde samla ihop sig utan problem, korta skritten fungerade, flytta utan att köra upp huvudet samtidigt och var allmänt medgörlig. Någon lite protest blev det och det var då han kändes "hård", men helt klart bättre iallafall. Sen fick han trava av på lina, lite slö var han men lunkade på lång låg iallafall.
 
Lite den här stilen har det känns som att han kört med den senaste tiden.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, bilden var väldigt talande ;)

SV: Ja, så till vida att de kan sprida någon sorts sjukdom, vilken minns jag inte, och att de lägger sina ägg under huden på värddjuret gör dem ju på sätt och vis farliga, men mest är de bara vidriga, äckliga och hopplösa att bli av med :S

Svar: Haha, ja
Ja, dom känns lite som fästingar och dom är ju inte annat än äckliga! Har lyst med ficklampa i jakten efter dom på Guffi nu, hittar några stycken bara så det kryllar inte om dom. Men i söndags när vi var ute och red tror jag det kom 3 stycken och satte sig på oss som jag mosade. Läste att man kunde få typ en hudinfektion av dom, måste väl vara när de lägger äggen under huden kanske?
guffiframidfelli.blogg.se

2013-09-10 @ 19:26:55 / URL: http://videungens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0