Hovslagardag

Jag är verkligen inte van vid tidiga mornar, även om jag inte klev upp förän efter 7. Världens bästa hovslagare skulle komma vid 9 så var bara att kliva upp och ge sig ut i dimman. Guffi var trött idag och lika seg som vanligt med att lyfta hovarna. Jag som är van vid han slowmotionlyft bara skrattar åt honom. De andra två skötte sig väldigt bra också, Serstök blev mutad med godis, hon brukar vara rätt besvärlig annars. Hon är bra på att prata min hovslagare så man får höra en hel del. Sen bjöd jag på äppelmuffins jag bakade igår.
 
Guffis framhovar är nu runda! Efter 2 år har han äntligen fått trakter och runda hovar och sömmarna kunde sättas högre upp än tidigare. Han fick dessutom en annan sorts skor på framhovarna som hon velat prova på honom. Med två tåkappor så han ska rulla över lite bättre, eller mer jämt. Han rullar liksom snett utåt och hon kunde ta bort lite mer av tån. Ska bli intressant om det blir någon skillnad i ridningen sen.
 
Jag hoppades att bron över Svartån skulle vara kvar på vägen till stallet imorse, tur jag hade husvagnen framför om det nu skulle hända att den försvunnit.
 
 
Så fina fossingar!
 
Så här såg min arm ut igår kväll, idag är den mer gulaktig.

Kommentarer
Postat av: Julia

Stackars! Din arm ser inte så trevlig ut :-(

Svar: Nä, den ser rätt hemsk ut, men tur nog gör det bara ont som ett ordentligt blåmärke när man nuddar det nu.
guffiframidfelli.blogg.se

2013-09-13 @ 22:59:48 / URL: http://Www.spjulia.blogg.se
Postat av: Alexandra

Vilken hovis har du? :) Blev nyfiken.

Svar: Emelie Tapper :) Vem har du?
guffiframidfelli.blogg.se

2013-09-16 @ 08:51:45 / URL: http://alexaka.blogg.se
Postat av: Jenny

Inte undra på att du har ont i armen, det där ser ju inge kul ut :S hur känns den idag?
Hoppas du får ett positivt resultat med nya skorna!

Svar: Nu är den lilagula och gör för det mesta bara ont som en blåmärke och har börjar klia. Ibland gör det lite ont men det är mycket bättre. Ja, hoppas det blir någon skillnad mot det bra med dom :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-09-16 @ 09:37:33 / URL: http://videungens.wordpress.com/
Postat av: Alexandra

Jaha okej :D Jag har Sigfus som hovis.

2013-09-16 @ 13:09:52 / URL: http://alexaka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0