En dag med Müsli

Idag skulle Müsli åka till veterinären för att bli ID-märkt. Hon har blivit väldigt intresserad av att gå ut och då vill vi ha henne märkt om hon skulle rymma. Så jag åkte och hämtade henne hos mamma, stuvade ner henne i buren med mycket motstånd och sen satt hon och skrek i bilen hela vägen. Hon trodde nog hon var tvungen att åka hem till oss igen, men det slapp hon ju. Den stackars veterinären hade snubblat över en grushög och slagit sig, så hon hade skrubbsår i ansiktet och haltade. Vi har alltid använt den här veterinären och hon säger alltid, till mig iallafall "Visst är det ni som hade den där kaninen?". Haha, ja, det är vi. När jag var liten hade vi en kanin, han var helgrå med grå klor och mamma vågade inte klippa hans klor efter som pulpan var grå den också och det blir blod överallt om man klipper fel. Så vi åkte stup i kvarten till den här veterinären för att klippa klorna på Harry. Hon har även vaccinerat Guffi några gånger.
 
Men åter till Müsli. Hon var nervös som vanligt men det hela gick bra. Stackars katten var alldeles groggy efteråt och visste inte riktigt var hon skulle ta vägen. Så jag har spenderat eftermiddagen hemma hos mamma men att försöka hålla katten på en handduk om det skulle hända en olycka, men hon skulle helst ligga överallt där det inte var handduk eller gå efter mig. Blixten tyckte hon betedde sig väldigt underligt.
 
Under tiden dom märkte henne åkte jag på biblioteket och hittade Jóhann Fridgeirssons bok, så nu ska här läsas! När vi bodde i Arboga höll han en del kurser i stallet och jag har varit på en teorilektion med honom men var aldrig med på någon kurs. Men jag gillade det har sa på teorilektionen och när jag tittat på. Lånade också en bok om hästmassage där det även fanns många stretchövningar i, vilket min stela häst behöver mer av.
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Söta Müsli, bra att hon är ID-märkt nu :) har hon tatuering i örat eller? Våra har "bara" chip i nacken.

Det är en pärs att klippa mörka kaninklor, det minns jag också från när vi hade kaniner när jag var yngre. Så jag förstår att det blev en veterinärangelägenhet ;)

Svar: Ja, det blev tatuering i örat. Alla andra katter har haft så och det gör det lätt för personer som hittar henne om hon springer bort. Vet inte om man kunnat göra det förut men man kan söka själv nu på ID-numret på djurid.se, har dom chip måste väl man kunna läsa av det på något sätt eller?Tillslut hittade jag en kompis som var bra på det där så då fick hon hjälpa oss istället, sen hatade kaninen henne och var den enda han bet haha :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-04-03 @ 21:30:59 / URL: http://videungens.wordpress.com
Postat av: Fia - islandshippolog in the making

Mehh, har den redan kommit till bibban??

Svar: Iallafall till lilla hålan Timrås bibliotek. Dom hade faktiskt rätt många böcker om islandshästar.
guffiframidfelli.blogg.se

2014-04-04 @ 01:23:38 / URL: http://meistaraverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0