När man trodde med sytt ikapp...

Igår bytte jag eksemtäcke på Guffi och tog hem det som var trasigt för att tvätta och laga. Idag lagade jag det tredje täcket jag har och tänkte att det var så skönt att jag liksom "kommit ikapp". Att jag alltså hade en täcke på hästen och ett i stallet som var helt och rent att kunna byta till om det behövs. Så jag åkte med täcket till stallet och tog in Guffi. Han skulle inte gå in i stallet idag så jag lät honom gå före, och när han går in så ser jag två hål på rumpan. Jahapp...där tog den glädjen slut. Så det var bara att byta täcke idag igen och ta hem och sy ännu mer. Dessutom började det regna.
 
Vi gick iallafall ner till paddocken och fick vara lös. Han började med att följa efter mig på en gång. Sen fick han trava och lite galopp på volt. Han var inte så pigg på galopp men tog några fattningar. Flyttade bakdel och framdel sedan. Det har verkligen släppte med framdelen nu och han flyttar ganska lätt, ibland blir det bakåt men det tror jag beror på min placering. Sen provade jag att han skulle flytta ifrån mig i sidled, vilket gick väligt bra. Han förstod snabbt när han gjorde rätt och fick mycket beröm. Körde lite att han skulle följa efter mig, blandat med halt och backa innan jag kände mig nöjd för dagen. Var lite kallt i duggregnet så ville inte hålla på så länge.
 
Eftersom det blev nytt täcke sprayade jag med Anti-bit igen och när jag släppte ut honom kom Iza fram och tyckte han luktade väldigt konstigt.
 
 
Även om det inte gick som jag ville med täckena idag, så fick jag ett väldigt bra besked. Till hösten har jag fått jobb! Nu ska jag bara se hur det går i sommar.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det kan verkligen förstöra ett humör det där, när täcket är trasigt! I synnerhet när det är andra hästar som har sönder det. Jag har tur för ingen av mina eller den andra hästen de går med brukar ha sönder täcken, vare sig själv eller åt någon annan.

Svar: Jag sprayar ju han med antibit så jag tror det är han själv, antagligen hade han kliat sig mot vindskyddet.
guffiframidfelli.blogg.se

2014-05-01 @ 15:49:38 / URL: http://videungens.wordpress.com
Postat av: Mikaela

Vart köper du det medlet? Vore något för Glaesir.
Grattis till jobbet!

Svar: Jag köper det på ÖoB, billigt och bra :)Tack! :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-05-04 @ 23:18:04 / URL: http://svippostina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0