En blöt ridtur

Funderade på om man behövde ta med sig regnbyxor idag, men bestämde mig för att det behövdes inte. På vägen till stallet började det regna och blev bara värre och värre. Vi väntade ut regnet inne i stallet och när det såg ut att börja avta gick vi ner för att hämta hästarna. Det regnade fortfarande men inte så farligt. Jag tog Hugur som stod vid grinden, mamma och Linda hämtade Guffi och Odinn. Jag tänkte att det var bäst att stanna kvar om tjurPuffe var i farten igen. Då tilltog regnet med en jävla kraft och innan vi var tillbaka i stallet var mina skor fyllda med vatten, det rann vatten längs benen och ryggen och hästarna vände till och med rumpan mot regnet när det var som värst. Kändes jättemysigt att rida efter den duschen. Tur nog fick jag låna skor av Linda och strumpor av Anki så jag iallafall var torr om fötterna. En fleecetröja hittade vi i stallet som jag klämde in under den redan genomblöta jackan och så glömde jag nästan bort att även mina trosor var blöta.
 
Dom andra red ut men jag och mamma höll oss i paddocken. Gick rätt bra, är över en månad sedan vi gjorde något mer seriöst. Det gick riktigt bra med foten faktiskt, gjorde inte alls ont förän på slutet men inte alls så mycket som den gjort tidigare. Vill att den ska bli bra nu! Började på volt med att böja honom runt skänkeln och hålla oss på en jämnstor volt. För det mesta ingenting i handen och volten höll vi för det mesta. Skulle övergå till tölt på volt men helt plötsligt så bara krullar han ihop sig? Vad hände där liksom? Så brukar han inte göra och detta trots att jag knappt tog i honom. Så vi körde på fyrkanten istället och då gick det lite bättre. Ännu bättre när jag höjde händerna, då krullade han inte ihop sig. Inte så jäkla snyggt men så får det vara ibland. Klämde dessutom in ett varv i trav! Det gick utan att det gjorde ont, rida lätt var inga problem. Sen avslutade vi med att rida efter vägen och där bjöd han på en mycket bättre bärig tölt och provade en kort galopp som även det gick bra. Det kommer bli svårt att inte överanstränga foten nu när det faktiskt inte gjorde ont att rida. Tur jag börjar jobba på måndag så jag inte har så mycket tid och ork!
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är ju typiskt att det ska spöregna när man tänker att man nog inte behöver regnkläder, medan solen skiner när man väl tagit på sig sådana.

Skönt att foten känns bättre. Ta det lugnt bara så du inte överanstränger den!

Svar: Det är alltid precis så!
guffiframidfelli.blogg.se

2014-08-25 @ 18:43:58 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0