Första riktiga

Guffi har fått vila hela veckan eftersom jag börjat på mitt nya jobb. Det är himla roligt med alla gulliga barn, men vad trött man blir. Jag är verkligen inte van att kliva upp 5 - halv 6 så jag är helt färdig på eftermiddagen och orkar knappt hålla mig uppe. Men jag vänjer mig nog snart.
 
Idag red jag den första riktigt ordentliga ridturen sedan jag stukade foten. Alla gångarter och mycket fart. Så härligt att kunna rida "på riktigt" igen. Foten är inte helt bra men den går att använda ganska normalt iallafall. Jag och Anki red ut efter vägen fram och tillbaka och allt flöt på riktigt bra. Mycket tölt blev det, men det kändes att Guffi har vilat mycket på sistone. Han orkade inte riktigt med den långa galoppbacken och att forma sig i tölten var alldeles för jobbigt, så vi körde ganska kravlöst så länge det var rätt gångart. Det var bra träning för konditionen som jag tror är det mesta han tappat. Det är inte mycket men det märkes iallafall. Den är nog snart tillbaka igen, bara jag orkar med mitt nya jobb och hålla igång oss båda. Men det blir nog en ganska lugn höst för oss, vi tar det som det kommer. Vi gör det vi orkar och tycker är roligt.
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Helt rätt inställning, ni är snart tillbaka på topp igen :)
Du vänjer dig nog vid omställningen rätt snabbt, men det tar väl emot i början att gå upp så tidigt!

2014-08-31 @ 22:42:14 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0