God Jul!

Som en för tidig julklapp kom massor med snö och en jävlig förkylning. Det har toksnöat i 2 dagar nu! Förkylningen kunde jag ha klarat mig utan, att bli andfådd av att förflytta sig till köket från soffan för att göra te är inte det roligaste man kan göra så här dagen innan julafton. Hellre skulle man vara ute och galoppera i snön, men det får jag spara till en annan dag. Det blir en väldigt lugn jul i år, så förhoppningsvis hinner vi med ett besök till Guffi också eftersom jag inte orkar ta mig dit idag.
 
I söndags var jag och Anki ute och red. En sväng upp på berget blev det. De har de senaste veckorna tagit rätt på alla träd efter stormen förra året, så de har kört upp för berget med långtradare. Så de ha sandat hela vägen upp så det var inte alls halt. Helt perfekt underlag. Men det måste vara jäkligt läskigt att åka ner för där... Vi galopperade uppför i intervaller, och töltade och galopperade ännu mer där uppe. En rolig ridtur i perfekt vinterväder.
 
Så med den här bilden som Anki tog på oss önskar vi er en God Jul!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0