Två uteritter

I lördag red jag en kortare tur med Karin och Sven. Jag visade dom vägen över stora vägen och genom skogen. En kort runda och mycket skritt, fast Salka tyckte man kunde galoppera och blev överlycklig av att få gå i skogen, tills en livsfarlig en stod mitt i vägen. Guffi var på bra humör och bjöd på fin kort tölt där det gick, och var så modig att han gick förbi enen utan att bry sig.
 
I går hade jag lånat Frodi och Hugur åt min moster och kusin som varit här och hälsat på i helgen. Vi hade en trevlig lite längre tur i det kalla vädret. För att hålla värmen blev det mycket trav. Under turen hörde vi världens dunder, precis som åska. Väldigt underligt var det. Efteråt fikade vi lussebullar på golvet i sadelkammaren. Guffi hade premiär för i år med sitt fleecetäcke och det hemmasydda halstäcket under tiden. Jag måste se till att fixa så jag kan sätta ihop dom, för nu blir det mer en halsduk så fort han sänker huvudet.
 
En snart två år gammal bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0