Livet i Bjärme

Började dagen med en ordentlig sovmorgon, sen åkte jag och köpte hestamix på vägen ut till stallet. Min bil blev knäpp och slutade inte spruta spolarvätska när jag väl startat den en gång och sen kom den inte upp för backen så jag fick parkera vid paddocken. Hämtade en skottkärra så jag kunde dra upp hestamixen till stallet. En tydlig nackdel att det inte är platt... Lådan jag köpt till fodret var iallafall för liten så jag fick köpa en större senare idag.
 
När jag skulle ta in Guffi för en snabb genomgång ville han inte med in. Iza kom och bråkade med honom när jag skulle ta på grimman. Halvvägs till grinden kom även Soldan och helt plötsligt stod Guffi på bakbenen! Han är rätt stor ändå. Tillslut kom vi ur hagen och han gick snällt in i stallet. Han fick vara lös så han kunde äta under tiden jag kände igenom honom. Men han ville helst inte stå stilla utan gick runt i stallet. Han ville också in en stund i boxen han stod i igår natt, så den gillade han nog. Han var inte direkt avslappnad och lite småstressad, men det gick att kommunicera med honom. Hade tänkt ta en promenad idag men ångrade mig, men vi gick iallafall ner för uppfarten till stallet och sen skulle han fortsätta en bit av egen vilja. Så vi gick kanske 10-20 meter innan han tyckte vi kunde gena över diket för att komma till hagen.
 
När jag släppte ut honom igen visade han tydligt för Soldan att han var riktigt less på honom och ville var i fred. Ni ser ju i filmen, jisses vad han kan skrika Guffi. Han ser rätt ståtlig ut ändå. Iza måste vara den mest nyfikna häst jag någonsin träffat, hon följde efter mig hela tiden på andra sidan staketet. När jag åkte hem stod Guffi på baksidan av vindskyddet för att få vara i fred. Soldan är en riktigt liten irriterande skitunge, hoppas han lugnar ner sig snart så Guffi kan få det lite lugnt.
 
Guffi kommer mest få vara i hagen resten av veckan, kanske blir någon promenad. På fredag blir det vaccination och tandkoll, så nästa vecka får vi se om han blivit med avslappnad så vi kan börja träna lite.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, vad han skriker ;D vilket irriterande litet plåster han måste stå ut med :p Iza var allt väldigt söt i alla fall!

Svar: Han kunde visst ta i :) Nu verkar han ha förstått när Guffi inte vill leka iallafall.
guffiframidfelli.blogg.se

2014-01-23 @ 21:45:32 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0