Ridlektion med mamma

Igår kväll var jag och mamma upp till Måns Bromee och red en lektion i 19 minusgrader. Min mamma rider där i vanliga fall och i somras följde jag också med. Han är väldigt lugn och pedagogisk i sitt lärande. Jag fick rida en liten dam vid namn Lyfting som var väldigt pigg. Hon förstod på en gång när hon skulle springa och fick för sig att hon kunde springa innan jag bad om det, men det gick inte för sig. Hon hade lite svårt för att länga sig och slappna av i skritten, men ibland fick vi till det. Men hon hade en härlig tölt och gick att jobba med i den. Traven var väldigt ovan för mig, antagligen för att hon hade en aningens kortare ben än Guffi. Det kändes väldigt hackigt på något sätt fast hon hade ett mjukt steg.
 
Funderar på om jag ska rida någon lektion för honom med Guffi, men då får han åka till oss. Ska bara få med mig någon fler så blir det lite billigare.

Kommentarer
Postat av: Yrsa | Wild hoofbeats

19 minus :O Jag tycker vi har kallt när den ligger på 12 minus.. Haha!

Svar: Haha, det var kanske i kallaste laget men det fungerar när man rider lektion och koncentrerar sig på det man ska göra hela tiden :) Jag kan inte rida ut när det är så där kallt, isåfall får jag trava hela vägen. Och overallen hjälper till att hålla värmen.
guffiframidfelli.blogg.se

2014-01-14 @ 15:31:42 / URL: http://wildhoofbeats.blogg.se/
Postat av: Jenny

Usch så kallt! Men kul med lektion :) och nyttigt att rida en annan häst än sin egen som omväxling, men hoppas det blir att rida för honom med Guffi också.

SV: Nej det är den stora jag har, vet inte hur man lyckas få in en säck i den mindre tunnan, men kanske det går?

Svar: Det var kallt! Men man tänker inte på det när man rider lektion och har en uppgift att göra hela tiden, rider jag själv och det är så kallt går det inte :)
Jag hoppas säcken går i, annars får mamma ärva den där lådan så köper jag den större :) Men det borde ju gå när jag räknat på det...
guffiframidfelli.blogg.se

2014-01-16 @ 22:07:46 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0