Snö och kyla

En vecka kvar till vi åker ner och hämtar Guffi och snön och kylan har kommit. Hoppas och håller alla tummar och tår för att snön ska få ligga kvar och det är kallt nu ett tag.
 
Idag har jag umgåtts med min kära vän Linnea innan hon imorgon åker upp till Piteå igen. Vi var ute på en liten shoppingrunda så jag kunde köpa en stor plastlåda som jag kan ha mina ridkläder i på balkongen. Jag hoppas det blir bra. Har också funderat fram och tillbaka vad jag ska ha för tunna med foder i. Köpte en på Hööks i söndags på 50 liter, men på Ikea har dom de där stapelbara med snett lock som rymmer 37 och 60 liter. Jag vet inte alls hur många liter en säck Hestamix innehåller, det står ju bara i kg. Någon som vet? Efter det tog vi en timmes promenad där ingen av oss varit förut, kallt med trevligt. Nu har jag äntligen fått upp värmen igen i benen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Vi har dom lådorna från ikea. Där ryms en säck med lucern pellets på 25kg i alla fall:)
Plastlådan får du gärna visa bild på. mitt ständiga bekymmer är kläderna på balkongen...

Svar: På den danska St Hippolythemsidan hittade jag hur mycket en liter väger så det ryms i en sån på 37 liter :) Det tror man verkligen inte!Jag köpte en vanlig plastlåda med lock på 65l på Ikea, men vi har inglasat nu så jag behöver inte oroa mig för att det ska snöa/regna in. Jag tänkte bara ha de kläder jag använder för stunden där ute och resten i källaren eller hos mamma. Du får inte plats med en sån där dynlåda?
guffiframidfelli.blogg.se

2014-01-10 @ 22:23:48 / URL: http://svippostina.blogg.se
Postat av: E M M A ♡

Hej, jag har precis skrivit ett inlägg om hur jag upplever Sveriges syn på våldtäkt. Skulle bli jätteglad ifall du ville läsa det. :)

http://geminkaninmat.blogg.se/2014/january/tankeinlagg-om-valdtakter.html

2014-01-10 @ 22:52:20 / URL: http://geminkaninmat.blogg.se
Postat av: Jenny

Jag har också sådana lådor från IKEA och en säck Hestamix går precis i en sådan stor (60l?) :)

Hoppas allt går bra nu när ni ska hämta Guffi!

Svar: Är du säker på att det inte är den mindre på 37liter? Jag lyckades hitta att en liter hestamix väger 0,6kg och 20kg delat i 0,6 blir 33,3 liter och då borde ju säcken gå ner i den lilla :)
Det hoppas jag med! Får väl se hur lång tid det tar innan han går in i transporten.
guffiframidfelli.blogg.se

2014-01-13 @ 21:50:12 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0