Tröttpuffe

Förra veckan blev det en oplanerad vilovecka för Guffi. Det har varit så varmt och han blir så trött så det kändes lika bra. Det blir inte roligt när han är så trött och jag vill inte tvinga honom när han somnar så fort han kommer in i det kalla stallet.
 
Ikväll när jag tog in honom hade han en stor tova i manen och när jag borstade ur den kändes det som att halva manen lossnade. Det är så tråkigt! Antagligen blev det av ett det regnade väldigt kraftigt igår och i natt och sen väldigt varmt och kvalmigt. Vi gick ner en stund i paddocken och "red" från marken vilken gick rätt bra och sen fick han springa lös en stund. Även om det var lite svalare ute vad han lite trött och seg, men det gick helt okej ändå. Sen gick han in i stallet och sov medans jag smörjde in honom. Sen ville han faktiskt gå ut självmant.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Sådana där tovor är jättetrista, men det är lätt hänt när täcket ligger an hela tiden.
Klok av dig att ge honom lite ledigt, det är knappt så man orkar leva när det är så varmt.

Svar: Men man blir så ledsen när det blir sånna tovor och det känns som hela manen lossnat :(
guffiframidfelli.blogg.se

2014-07-15 @ 13:40:24 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0