En söndag

Idag blev det som sagt en väldigt lång sovmorgon så hela dagen gick väldigt snabbt. Åkte till Hööks på vägen till stallet och tittade på rean, tyckte den var ganska dålig eller så var det väldigt urplockat redan. Köpte iallafall en lila sweatshirttröja som jag tittat lite på tidigare. Behöver en ny vanlig tröja att ha i stallet eftersom min gamla huvtröja blivit ganska äcklig och dessutom solblekt så den är mer brun är svart. Invigde dessutom mina nya ridbyxor idag, dom var väldigt sköna och satt där dom skulle. När jag kom till stallet kom Kristina och Marielle in i stallet lite lätt förbannade och trötta men varsin häst. De kom från hagen och var inte arga på sina hästar, utan på lilla Iza som hade rymt när Kristina tog ut Saga ur hagen och sen hade alla tre stona lyckats hamna på rymmen ute på åkern brevid hagarna. De hade försökt fånga dom i över en timme. Så jag hade tur som inte kom tidigare, haha.
 
Jag hämtade Guffi och hade var lite lätt uppstressad över kalabaliken och några barn som åkte fyrhjuling. När han väl stod i stallet kom det en traktor nere på vägen som tydligen var väldigt farlig idag. Men jag tog det lugnt och tillslut hade han lugnat ner sig och vi kunde gå ner i paddocken. Började med lite uppsittningsträning som ju går väldigt bra, så det blev bara två gånger idag. Vi fortsatte med det vi gjorde i tisdags på lektionen och det gick bra även idag. Blev en ganska kort genomgång i alla gångarter eftersom det gick så bra. Skritten har han blivit väldigt bra idag, traven är mycket bättre och det går oftare bra än dåligt. Galoppen är sisådär med, men ändå bättre än den varit, och tölten helt okej. Han vill väldigt gärna ta trav när han gör rätt i tölten eftersom det blir jobbigt och det är där vi måste bygga styrka. Så där kör vi övergångar och max ett varv åt gången.
 
Sen tog vi en sväng upp på berget. Som vanligt lite motvilligt i början, men vi tog lite tölt och galopp. Så fort vi kom in i skogen gick han på lite bättre. När vi kom ut på travvägen tog vi galopp uppför den sista biten innan vi vände och gick hemåt. När vi kom ut på vägen igen tog vi tölt och då kunde jag bara sitta och le, så härligt kändes det. Guffi stod en stund och sov i stallet innan jag tvingade ut honom till hagen igen. Grabbarna fick byta hage igen, de har ätit tomt på en vecka för hagen är alldeles brun, säkert trampat sönder en del också. Fast bara Soldan har blivit tjock så vi är lite fundersam över vad som hände egentligen. Nu går de i stonas gamla hage, den första hagen Guffi gick i på bete. Där finns det iallafall grönt gräs. Soldan fick istället gå med stona som hade lite mindre mat, så nu går Guffi bara med Andvari och Odinn.
 
För att gå på bete där gräset tar slut på tre sekunder ser han ju rätt bra ut ändå.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Han ser rätt fin ut i hullet, vilken tur att han inte förvandlades till en spärrballong som så många andra den här tiden på året ;)
Jag är glad att Hööks rea var tråkig, eftersom jag inte har några pengar att spendera på den :p

Svar: Jag har tur att han inte går upp i vikt, men med allt det gräset borde han göra det så man blir lite fundersam :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-07-01 @ 16:24:05 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0