Svenska mästerskapen

Igår var vi uppe på Wången och tittade på SM. Jag, mamma och Marielle åkte upp i fredags efter jobbet. Jag hann ut till Guffi en väldigt snabbis och tittade till honom i hagen. Soldan skulle vakta oss under tiden och tog dessutom helsonkorken och sprang iväg. Jag hann tänka "Nu kvävs han! Vad gör jag då!" Men han tappade den så jag fick tag på den tillslut. Sen åkte vi upp och sov i Östersund i en studentlägenhet vi fått låna.
 
Igår var det upp tidigt och åka på sightseeing i Jämtland. Gpsen på min telefon gav tre alternativ, vi tog den närmaste vägen som visade sig vara grusväg i kanske 2 mil. Men fint var det som tur var och vi kom fram iallafall. Det var en trevlig dag med många fina hästar och fint genomförda b-finaler. Kameran hade jag faktiskt lämnat hemma, men det blev någon bild med mobilen istället. Lite varmare hade det få kunnat vara, men så länge det inte blåste eller kom några regndroppar så var det ändå helt okej. Åt en väldigt god älgburgare till lunch och storhandlade av Maja (Ninas häst&hund), ett par nya ridbyxor och Leovet No rub. Mina gamla ridbyxor är lite för korta och åker upp när man rider, vilket är så jäkla obekvämt när man kliver av hästen.
 
På kvällen åkte vi till Östersund och åt middag innan vi åkte hem i en rasande fart, trött som tusan var jag. Sov i 12 timmar som en stock. Alla som var med hela helgen gör det bra, för det hade jag inte orkat!
 
En ny favorit, Andvari från Snällbyn.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Låter kul men samtidigt jobbigt. Förstår att du sov som en stock sen. Makalöst fina hästar verkar det ha varit där!

Svar: Jag tyckte det var många fina hästar och duktiga ryttare, fin ridning, fast det var b-finaler. Majoriteten red med vanliga tränsbett dessutom vilket jag tycker är roligt att se :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-07-01 @ 16:25:49 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0